Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Christiaan Weijts: art. 258b (debuut)

• max
18 jaren 5 maanden geleden #20908 door max
Beantwoord door max in topic Re: bericht
De eerste honderd pagina's vond ik goed, de volgende honderd pagina's eentonig en van de laatste honderd pagina's heb ik bepaalde alinea's overgeslagen, omdat ik het zo vervelend vond om te lezen. Kees 't Hart schreef in zijn recensie: Teveel ijdelheid en niet genoeg wanhoop. Kan ik me op zich wel in vinden. Aan de andere kant: die goser is nog hartstikke jong, en een goed boek zal hij denk ik nog wel schrijven. Maar de wanhoop die je bijvoorbeeld in Grunberg's vroegere werk wel aantreft, is hier ver te zoeken. Wat overblijft is kinderpsychologie en huis-tuin-en keuken eruditie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20909 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Teveel ijdelheid en niet genoeg wanhoop

Dat is een mooie zin, en het klopt inderdaad wel, daardoor kreeg het me niet écht in zijn greep.

Maar hij is inderdaad nog hartstikke jong, wat dat betreft is het wel weer een knappe prestatie.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20910 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou.... hartstikke jong... 31 jaar, dat valt wel mee vind ik.

Een beetje volwassener had het wel gekund, denk ik, persoonlijk, zelf :D

Dettoe
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20914 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Oh...ik dacht dat hij jonger was inderdaad.

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

• max
18 jaren 5 maanden geleden #20917 door max
Beantwoord door max in topic Re: bericht
Ja oke, maar hij heeft het boek geschreven toen hij jonger was; waarschijnlijk tussen zijn vijfentwintigste en dertigste of zo. Ik kan me best voorstellen dat je op die leeftijd een boek schrijft, waar je later met 'gemengde gevoelens' op terug kijkt. Natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn, en dan is het in mijn ogen gewoon een beetje een irritante goser.

Lees meer
18 jaren 5 maanden geleden #20918 door Bookiewurm
Beantwoord door Bookiewurm in topic Re: bericht

waar je later met 'gemengde gevoelens' op terug kijkt. Natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn, en dan is het in mijn ogen gewoon een beetje een irritante goser.

@ Max: Bedoel je daarmee de auteur?

Ik vraag het namelijk omdat ik me kan voorstellen dat hij zelf erg trots is op het boek. Er zijn natuurlijk ook mensen die het wel met plezier lezen anders zou het denk ik ook niet genomineerd zijn, correct me if i'm wrong.

Verder denk ik dat de hoofdpersoon soms inderdaad een irritante jonge vent is maar, zegt dit ook maar iets over de auteur?

Groet, Maaike
Laatst bewerkt doorBookiewurm.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden