Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Amos Oz: Een verhaal van liefde en duisternis(samenleesboek)

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #13984 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Deflo is een best wel een goede vlaamse auteur van thrillers.

En wat Oz betreft....

Afgelopen week een pittig gesprek gehad met een ouddocent/auteur en zeer belezen persoon over dit boek. Hij vond het een prachtig boek, maar het is geen boek dat je in een keer uitleest, soms gewoon een paar bladzijden lezen en dan diep tot je door laten dringen.

Het ligt dus nu klaar voor de komende dagen, met toch maar een reserveboekje ;)

Ik houd jullie op de hoogte!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #13987 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Hoi Inge..goed dat je gestopt bent!!

het moet wel leuk blijven toch?

En Potok is een aanbeveling..prachtige boeken!

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #13998 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Proficiat omdat ik met een boek gestopt ben :? nou, bedankt. :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14009 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Het boek is uit,

En ook ik vond het een hele onderneming,

Maar ook zeer de moeite waard. Het had ook wat mij betreft gerust iets beknopter gemogen hier en daar,

Maar het kreeg me op den duur toch erg in zijn greep….

Het verhaal van twee teleurgestelde mensen, een moeder met een onafwendbare treurigheid die haar meer en meer in de greep krijgt,

En een vader wiens ambities in het leven nooit zijn uitgekomen,

En het kind op wie ze samen al hun dromen wensen en ambities stapelen. En dat alles in een sfeer van woorden zonder dat er echt wezenlijk over iets gepraat werd…je voelt de komende tragedie als een donkere wolk als het ware boven het boek hangen.

Sommige stukken, met name over de zelfmoord van zijn moeder, met name ook de laatste bladzijde grepen me echt aan.

Ook de beschrijving van hoe de geschiedenis van zijn ouders invloed heeft gehad op zijn latere leven..hoe hij zijn best deed om te ontsnappen,

Alles wilde worden behalve zoals zij..maar het ontsnappen aan hun wereld bleek onmogelijk hoe hard en ver hij ook liep.

Wat me ook raakte was dat de cultuur van nooit praten over wat je echt raakt zo door werkte dat hij nooit een woord sprak met zijn vader over de zelfdoding van zijn moeder,

En hoe dat zo doorwerkte dat hij later met zijn vrouw en kinderen nooit sprak over zijn moeder, en bijna nooit over zijn vader , laat staan over die laatste jaren en haar dood,

Pas toen hij dit boek schreef kwam daar verandering in.

Ik kan me voorstellen dat dit boek niet iedereen ligt en er veel mensen afgehaakt zijn,

Maar als het je wel ligt vond ik het zeer de moeite waard!

Groeten,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14010 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Heel mooi hoe je dit allemaal verwoordt, Wil.

Alle respect ook, is toch wel een kanjer van een boek!

Zoals je het vertelt, o.a. over het laatste stuk, lijkt het me echt de moeite waard. Ooit pak ik dit ook aan, geen idee of ik het zal smaken (gezien de verschillende reacties), maar we zien dan wel... staat in elk geval genoteerd!

Voorlopig hou ik het bij wat dunnere boekjes :D .

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14013 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Zoals Wil het verwoordt........ raak je er van overtuigd, dat je het toch een keer zult moeten lezen! Onze bieb heeft het staan, het wordt ook best veel uitgeleend. Misschien dat ik er toch nog eens aan begin.

Tegen Jan Siebelink zag ik ook zo op (445 p.), maar ook daar heb ik echt geen spijt van. Ook daar die donkere, dreigende wolk, fascinerend. Het was misschien ook het idee, dat het binnen een maand uitgelezen moest zijn. Als ik er af en toe eens in lees?

Dat is het voordeel van dit forum: dit item is altijd weer oproepbaar als iemand het later toch nog gelezen heeft. Ik denk, dat dat nog wel eens gebeurt.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Tijd voor maken pagina: 0.526 seconden