Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Amos Oz: Een verhaal van liefde en duisternis(samenleesboek)

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13922 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Lees vooral niet tegen heug en meug door omdat ik het wat vond hoor Inge.. Dit is ook het soort boek wat mij meestal wel ligt maar waarvan ik me goed kan voorstellen dat dat bij anderen totaal niet het geval is.

de meerderheid hier is al afgehaakt.

Sterkte in hetziekenhuis,

groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13923 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: bericht
Niet treuren Dettie! Ook ik heb dit samenleesboek laten schieten, o.a. vanwege andere "leesverplichtingen". :roll:

Stom is dat hè, dat je je schuldig gaat voelen, als je zo'n boek opzij legt? Maar eerlijk waar: ik twijfelde al een beetje of het er bij kon deze maand en toen hoorde ik hoe dik (meer dan 600 p.) en de negatieve reacties. En toen dacht ik: nee, laat maar.

Bovendien (en dat is geen smoes) wil ik me voorlopig concentreren op de nederlandstalige literatuur.

En leest echt iedereen altijd alle samenleesboeken? Juist omdat er zoveel "leestafelaars" zijn, blijven er voor de forumleden genoeg mensen over om mee van gedachten te wisselen. Toch?

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorlibrije.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13925 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht

Lees vooral niet tegen heug en meug door omdat ik het wat vond hoor Inge..

Ik heb een zéér vervelende gewoonte. Eens ik een boek opgepakt heb kan ik over het algemeen niet stoppen met lezen tot het helemaal uit is. Vreemd eigenlijk. Moest ik nu zeggen ik stop ermee en ik doe het niet onmiddellijk terug naar de bib dan blijf ik lezen in dat boek. Een of andere "vreemde" angst om iets gemist te hebben :shock:

Maar het duurt dan alleen maanden voor ik er helemaal door ben omdat mijn leestempo en leeszin dan steil naar beneden gaat. :lol: Ik zie wel. Denk van tussendoor psalmenoproer te lezen en het spannend samenleesboek. Als er al zoveel afgehaakt zijn blijven er niet veel over om het te bespreken dus mag ik er een paar maanden langer over doen :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13927 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
In principe probeer ik wel altijd het samenleesboek te lezen en ik had deze ook wel uitgelezen als ie niet zo dik was.

Maar meer dan 600 pagina's doorworstelen... dat werd me toch te erg.

Ook omdat er stápels boeken liggen te wachten.

Maar voordat ik dat beslis ik ga niet verder gaat er een interne discussie aan vooraf zoals jullie hebben kunnen lezen :D

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13929 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nou Dettie, die interne discussie heb ik al een maand met mezelf :lol: Ook bij de trieste tijgers, het onverwachte antwoord, op een bepaald moment met de kronieken van Narnia,.....

En telkens zeg ik, ik stop met lezen, leg het boek aan de kant, lees een ander boek,..... en neem dan weer hetzelfde boek op en lees verder. :lol: :lol: :lol: Verschrikkelijk, hoe ik mezelf er niet toe kan brengen te stoppen in een boek. Ik voel me dan altijd op de een of ander manier schuldig. :shock:

Ik heb hier nochtans nog een stapel liggen waar er ongetwijfeld beter boeken bij zitten. Alleen al voor februari heb ik 5 boeken staan die zouden moeten gelezen worden en we zijn al halfweg februari :shock:

Ik kan het niet laten hé :lol:

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

• janna
19 jaren 5 maanden geleden #13951 door janna
Beantwoord door janna in topic Re: bericht
En, Irene, al begonnen in het boek???? Ik ben zo benieuwd wat jij er van vindt!!

Tijd voor maken pagina: 0.543 seconden