Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #16028 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
<b>Gerard Walschap - de familie Roothooft</b>

Vanwege de taal (het boek is gepubliceerd in 1939) en vanwege de handeling, die maar niet wilde vlotten.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #16040 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Verouderd Petra? Of zou het altijd al saai geweest zijn? Ik ken de man alleen van naam.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #16049 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht

Marjo schreef : Verouderd Petra? Of zou het altijd al saai geweest zijn? Ik ken de man alleen van naam.

Ik denk dat dit boek altijd al saai was. Tenminste, voor mij. Het zit hem in de manier van vertellen. Ik lees nu Madame Bovary, dat is voor het eerst gepubliceerd in 1857, en dat is verre van saai. Dus aan de ouderdom ligt het niet.

Dit boek (van Walschap) staat ook niet vermeld in het lijstje met zijn beste boeken, dat ik ergens op internet tegenkwam.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #16050 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik heb heel vroeger een en ander van Walschap gelezen. Te lang geleden om me er veel van te herinneren. De familie Roothooft was er in elk geval niet bij.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16143 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik leg er twee weg..

Noelle Chatelet met "afscheid van mijn moeder". Het is precies wat de titel aangeeft. De moeder (92) kondigt haar dood aan, en daar heeft de dochter moeite mee. Het is een continue lofzang op de zo geliefde moeder, er zitten echt wel mooie stukjes in, maar ik vind het teveel van het goede, om daar ruim honderd bladzijdes vol over te lezen. Heb het dus na ruim veertig wel gezien.

Het andere is een jeugdboek "Geheime missie van Jericho Rood, geschreven door Joshua Mowl en vertaald door Gerbrand Bakker (goh, waar ken ik die naam ban..). Een boek voor de wetenschappelijk geïnteresseerden onder ons, met veel technische informatie. Natuurlijk is het ook een avontuur, dat beleefd wordt door twee zeer slimme kinderen, en de vormgeving is wel zeer apart: heel veel foto's, tekeningen (gemaakt door de hoofdpersoon), kaarten en technische uitleg op uitvouwbare pagina's. Ik vind het zelf erg jammer dat het me niet boeien kan..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16145 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Wat zonde dat je het boek Geheime missie van Jericho Rood niet leuk vindt. Ik vond een heel leuke beschrijving.

www.deharmonie.nl/uitgave/uitgavedetail.asp?id=829

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden