Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15254 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nee he, wij zijn ook helemaal niet benieuwd..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15255 door marjo
In het geval van Brigitte Raskin, verbaasde het me dat dit boek me niet kon boeien, terwijl ik het vorige toch goed gevonden had! Dus dan denk ik: het komt nog wel, dit is vast allemaal nodig als inleiding..maar helaas het bleef saai.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15259 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Zoals jij het beschrijft, lijkt het me niet eens de moeite waard dat boek open te slaan

Het was een ringboek en de voorgaande bookcrossers die het gelezen hadden waren enthousiast. Ik voelde me al bezwaard dat ik de spelbreker was met mijn negatieve reactie.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15266 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht

Ik voelde me al bezwaard dat ik de spelbreker was met mijn negatieve reactie.

Ja, dat kan ik goed begrijpen, ik heb ook altijd moeite met het geven van negatieve reacties.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15272 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dit is dus de flaptekst van het boek

Een kameel zonder bult

De vijftienjarige Halim, wiens naam ‘de dromer’ betekent, woont met zijn vader in Stockholm. Zijn vader wil dat Halim goed Zweeds leert om betere kansen te krijgen. Want, zoals een Arabisch spreekwoord luidt: ‘Een man zonder taal is als een kameel zonder bult, waardeloos.’

Maar Halim ontwikkelt een weerzin tegen alles wat Zweeds is. Een gesprek met een fundamentalistische moslima bevestigt zijn vermoeden dat er een samenzwering is van de Zweedse staat tegen buitenlanders. Als reactie daarop verdiept hij zich steeds meer in zijn Arabische achtergrond en begint deze te idealiseren. In zijn eentje start Halim een offensief tegen de ‘Zweedse overheersing’.

Het gebroken Zweeds (in de vertaling prachtig weergegeven in gebroken Nederlands) van Halim is een politieke daad. 'Halim spreekt perfect Zweeds, maar hij kiest ervoor om zijn breuk met de Zweedse samenleving in zijn taalgebruik te weerspiegelen'. (brochure De Geus).
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15442 door marjo
Net gemeld bij ik lees nu, maar ik lees dus niet verder: H C ten Berge, Ontluisd verleden. Het is fragmentarisch, en gaat blijkbaar over mensen ie ik zou moeten kennen, maar ik ken ze niet. Herken niets.

Tijd voor maken pagina: 0.547 seconden