Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

• Renate
14 jaren 10 maanden geleden #40128 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

WilV schreef : >>>>>Zelf ben ik nog steeds niet verder gegaan in de biografie van Bob den Uyl, een boek waar m'n vader nog een kleine bijdrage aan geleverd heeft.

en nu zijn wij (oke, ik) natuurlijk nieuwsgierig naar wat voor bijdrage?

Groeten Willeke

Mijn vader heeft vroeger met Bob den Uyl in een orkestje gespeeld en heeft de schrijver daar foto's van gegeven en ook met hem over het verleden van Bob den Uyl als muzikant gepraat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #40129 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Momenteel lees ik.....
Wat leuk. Ook voor jou om te lezen lijkt me.

Groetjes Willeke

• Renate
14 jaren 10 maanden geleden #40133 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Momenteel lees ik.....

WilV schreef : Wat leuk. Ook voor jou om te lezen lijkt me.

Groetjes Willeke

Zeker, maar het is toch wel een wat tragisch figuur geweest en dat maakt het lezen van z'n biografie niet altijd even leuk.

Het gekke is dat bibliotheekboeken bij mij altijd voorrang krijgen.

Ik heb ook nog een Engels boek over muziek, waar ik maar een hoofdstuk in gelezen heb. Het zit vol voetnoten en dat maakt het lezen ook niet altijd even gemakkelijk.

Net uit:

Vonne van der Meer - Zondagavond

Een heel ontroerend boek, dat soms toch wel erg dichtbij kwam. Het gaat over een vader, z'n dochter en een andere vrouw, die hij als baby in de oorlog gered heeft. Daar is nog een geheim aan verbonden, dat hij eindelijk aan z'n dochter wil vertellen. Helaas heeft die een afspraak met een man, hoewel ze zegt dat ze moet werken. De man krijgt bezoek van de andere vrouw, die met hem naar bed wil. Dat loopt niet helemaal goed en de man verteld eindelijk z'n geheim. De vrouw blijft bij hem slapen en vindt hem de volgende dag in coma in de badkamer.

Momenteel lees ik:

Kim Schneyder - Hilfe ich bin reich

Dit is een humoristisch boek over een vrouw die een grote prijs in de loterij wint en besluit het geheim te houden. Ik heb net een hoofdstuk uit, dus kan er nog niet veel over zeggen, behalve dat het vrij luchtig is.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #40140 door WilV
Ik hérlees. Daar kom ik weinig aan toe, dus dat voelt als een luxe. Ik begin bijna altijd als ik herlees met 'gloed"van Marai, maar die had ik uitgeleend, en wel zo lang dat ik vrees dat ie weg is. Daarna gewoontegetrouw iets van Marquesz, en daarna iets makkelijks van Rasha Peper, (een Spaans hondje).

Eens even kijken wat ik vandaag uit de collectie ga vissen. Heb zin in iets niet al te zwaars.

Willeke

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #40142 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Jemig Willeke! Ik heb hier nog zo'n 30 boeken liggen, die ik het laatste halfjaar, al dan niet tweedehands heb aangeschaft. En in mijn kast staan er nog tientallen ongelezen!

Ik begin nu aan het laatste boek voor mijn "uitdaging". Eigenlijk was ik klaar, maar omdat ik in de loop van het jaar heb besloten om niet gewoon ongelezen boeken, maar van de ongelezenen de dikste boeken uit de kast te pakken, ga ik er eentje vervangen. Het wordt "Triomf" van Marlene van Niekerk.

"Agaat" was goed bevallen, dus ik ben benieuwd.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #40144 door WilV
Ik heb in de vakantie en de weken erna echt óntzettend veel gelezen, en ineens was mijn nachtkastje leeg.

Gek he, een vol gestapeld nachtkastje voelt als een luxe,

maar een leeg nachtkastje ook, kan ik zomaar uit al die planken kiezen wat ik nog eens herlezen wil.

Gebeurd niet zo vaak.

Groetjes Willeke

Tijd voor maken pagina: 0.531 seconden