Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

11 jaren 6 dagen geleden #68246 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Momo is de hoofdpersoon, die het verhaal verteld. Eigenlijk heet hij Mohammed.

Ik denk niet dat het boek bewerkt kan worden voor kinderen. Maar omdat het duidelijk door een kind verteld wordt, met een bijbehorend taalgebruik beschouw ik het ergens als een kinderboek voor volwassenen. Het onderwerp van het verhaal is namelijk toch wel duidelijk volwassen.

Madame Rosa is een Joodse ex-prostituee, die kinderen van prostituees tegen betaling in huis neemt, om te voorkomen dat de kinderbescherming ze van hen afneemt. Madame Rosa heeft Auschwitz overleefd en heeft nog steeds last van angsten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 6 dagen geleden #68262 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....

Marjo schreef : Maar Momo is een ander boek? Of is dat een bewerking voor kinderen?

In het boek Een heel leven voor je heten de personages Momo en madame Rosa

Je hebt ook het boek getiteld Momo maar dat is van Hafid Bouazza een heel ander verhaal en heel ander boek dus.

Dettie

11 jaren 6 dagen geleden #68263 door
En dan is er nog het boek 'Momo en de tijdspaarders van Michael Ende

nl.wikipedia.org/wiki/Momo_en_de_tijdspaarders

10 jaren 11 maanden geleden #68407 door
Leif GW Persson - De man die de draak doodde

Een spannende thriller, met als nadeel dat de hoofdfiguur dermate onsympathiek is dat ik 'm regelmatig in een groot Zweeds meer wil verdrinken.

Dat de man een drankprobleem heeft en een probleem heeft om de adviezen van z'n arts op te volgen, is tot daar aan toe, maar de man lijkt bijna nog conservatiever dan Archie Bunker. Hij heeft een afkeer van: Vrouwen (zeker die bij de politie werken), homo's, lesbiennes, Finnen, Lappen, kleurlingen, negers, buitenlanders, mensen van het platteland en verder zo'n beetje iedereen die een beetje anders is dan hij.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68408 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
:lol:

10 jaren 11 maanden geleden #68409 door
Soms lijkt de hoofdpersoon iets milder over vrouwen te denken, vooral als ze goede wodka meebrengen en goed kunnen drinken.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden