Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67613 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Momenteel lees ik.....
Ah, een thriller. Tja, op dat topic kijk ik zelden. :oops: Ik zie dat het boek dat ik gelezen heb niet in je lijstje staat. Het hoort denk ik niet in de reeks. Het was "Heilige nachten". Ik was de titel kwijt, maar ik vond het terug bij Bol. De Biblion-recensie die erbij staat is meningloos.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 1 week geleden #68162 door
Beantwoord door in topic Re: Momenteel lees ik.....
Wolfgang Niedecken - Zugabe

Het vervolg op Für 'ne Moment. Het boek gaat min of meer over z'n beroerte en de tijd daarna, die hij werkelijk als een soort toegift beschouwt. Op dit moment zit ik in het verhaal over z'n beroerte, waarbij hij heel veel geluk heeft gehad. Z'n vrouw was net even in huis en besloot voor ze weer wegging even de was in de droogtrommel te doen. Toen ze in de badkamer was, zag ze dat het mis was met haar man en belde ze onmiddellijk het alarmnummer. Sommige dingen doen me denken aan m'n vader, toen hij een CVA had, hetgeen natuurlijk wel en stuk minder erg was.

Het grappige is ook hoe het nieuws wordt verdraaid in Bild.

11 jaren 6 dagen geleden #68233 door
Romain Gary - Een heel leven voor je

Een mooi boek, waar ik misschien nog wel iets over zal schrijven, als het gewaardeerd wordt.

In zekere zin is het een soort kinderboek voor volwassenen. Het verhaal wordt verteld door een kind en je ziet alles met zijn ogen. Soms krijg je dus opmerkingen, die onlogisch lijken, maar dat na enig denken niet zijn, zoals: "Monsieur Hamil is een groot man, maar de omstandigheden hebben hem niet de kans gegeven het te worden."

Op de achterflap staat trouwens een foutje. Er staat namelijk dat de schrijver voor dit boek twee keer de Prix Goncourt heeft gekregen, waaronder een keer onder een ander pseudoniem. De eerste keer kreeg hij de prijs voor een ander boek en normaal krijgt een schrijver deze prijs maar een keer, althans volgens de Wikipedia.

Lees meer
11 jaren 6 dagen geleden #68237 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Momenteel lees ik.....
Och ik heb de film hiervan gezien met een prachtige Simone Signoret.

Het gaat over Momo, en madame Rosa, zo'n mooi verhaal, dus heel graag er iets over schrijven Renate. Ben erg benieuwd hoe jij

het boek vindt.

Dettie

11 jaren 6 dagen geleden #68238 door
Ik geloof dat het lezen van het verhaal over de film de reden was waarom ik dit boek op m'n lijstje had gezet. Het is ook het enige boek van deze schrijver dat de bibliotheek in het Nederlands heeft.

Lees meer
11 jaren 6 dagen geleden #68245 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Momenteel lees ik.....
Maar Momo is een ander boek? Of is dat een bewerking voor kinderen?

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden