Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Woorden die je nooit gebruikt

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19578 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ja, Pieter, medeleven betuigen is heel moeilijk.

Ik zit dan ook vaak over zo'n kaartje te dubben en te bedenken, wat kan ik nu schrijven om mijn medeleven uit te drukken.

En vaak blijkt dan dat zinnen of woorden of uitdrukkingen die ik vroeger gebruikte ondertussen uitgehold zijn, het lijken formules geworden, al kwamen ze voordien recht uit mijn hart en waren die voor die speciefieke persoon geschreven.

Op een bepaald moment denk je dan ook: wat kan ik nog schrijven? Vandaar dat erover dubben.

Voorgedrukte teksten gebruik ik heel zelden.

Ik denk dat een handdruk vaak heel veel zegt, een blik of een uitdrukking wellicht ook.

"verwerken" en "het een plek geven" worden in Vlaanderen ook heel vaak gebruikt. Op de duur worden ook deze woorden tot formules...

Ik heb er ook moeite mee. Ik kan zo gauw geen andere uitdrukkingen bedenken.

Inderdaad een trieste novemberdag.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19580 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Wat medeleven betreft is er tegenwoordig zoveel keuze in mooie kaarten, voorbedrukt of niet. Ik probeer wel altijd iets van de persoon waar het over gaat op de kaart te schrijven, een leuke anekdote of iets wat mij aan hem/haar getroffen heeft of waar hij/zij mij mee heeft geholpen. Iets persoonlijks naast een standaardtekst; erg moeilijk maar de moeite waard.

Wij hebben één keer een 'we leven mee'-mailtje gehad na het overlijden van mijn schoonvader. Dat is pas erg... Dan nog 100x liever een voorbedrukte kaart.

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

18 jaren 7 maanden geleden #19581 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

Joanazinha schreef : Wat medeleven betreft is er tegenwoordig zoveel keuze in mooie kaarten, voorbedrukt of niet. Ik probeer wel altijd iets van de persoon waar het over gaat op de kaart te schrijven, een leuke anekdote of iets wat mij aan hem/haar getroffen heeft of waar hij/zij mij mee heeft geholpen. Iets persoonlijks naast een standaardtekst; erg moeilijk maar de moeite waard.

Wij hebben één keer een 'we leven mee'-mailtje gehad na het overlijden van mijn schoonvader. Dat is pas erg... Dan nog 100x liever een voorbedrukte kaart.

Joanazinha

Misschien moet ik wat beter zoeken naar mooie kaarten, Joanazinha, zijn er ook met poëtische teksten? Maar jouw manier is natuurlijk het beste, iets pesoonlijks schrijven, maar dat is soms verd... moeilijk. Mailen is natuurlijk helemaal uit den boze, het kan nog net bij ziekte of felicitatie, maar zeker niet bij overlijden. Pieter

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19582 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Kijk eens bij plint.nl/ en klik dan op poëziekaarten.

Ze zijn erg mooi. Een tijdje geleden heb ik van iemand een pakketje van die kaarten gehad en ik stuur ze dan ook vanwege de tekst naar iemand.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om afstand van die kaarten te doen. Ze zijn zo mooi.

Dettie

die geen reclamebureautje heeft maar wel enthousiast is :D
Laatst bewerkt doordettie.

18 jaren 7 maanden geleden #19597 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Dankjewel, Dettie, ik ga meteen kijken.

Pieter

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19598 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
In spreektaal zal ik nooit het woord communiceren gebruiken.

Moeilijk om zo woorden te bedenken, ik moet ze tegenkomen in een tekst en dan weet ik dat ik die woorden nooit gebruik.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.517 seconden