Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Annegreet van Bergen - Gouden jaren

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62003 door dettie
Annegreet van Bergen - Gouden jaren werd gestart door dettie
Hoe ons leven in een halve eeuw onvoorstelbaar is veranderd,

Zie www.leestafel.info/annegreet-van-bergen

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62009 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Annegreet van Bergen - Gouden jaren
Ik las laatst - waar was dat nou weer? - dat de wereld helemaal niet snel verandert. Het was een wetenschapper die dat zei, eentje die oude geschiedenis bestudeert. Toch eens goed uitkijken naar waar ik dat gezien heb.

11 jaren 9 maanden geleden #62010 door
Beantwoord door in topic Re: Annegreet van Bergen - Gouden jaren
Interessant boek. Er is inderdaad veel veranderd, zelfs sinds mijn eigen jeugd. De granieten aanrecht kan ik me nog herinneren. M'n grootouders hadden nog een vliegenkastje en ik kan me herinneren dat later de koelkast in de slaapkamer stond, omdat de keuken veel te klein was. De opkomst van de computer heb ik zo'n beetje helemaal meegemaakt. M'n eerste computer had een geheugen, dat nu nog niet eens groot genoeg zou zijn om een tekstbestand op te slaan. Programma's kon je op cassettebandjes zetten.

11 jaren 9 maanden geleden #62011 door
Beantwoord door in topic Re: Annegreet van Bergen - Gouden jaren

Marjo schreef : Ik las laatst - waar was dat nou weer? - dat de wereld helemaal niet snel verandert. Het was een wetenschapper die dat zei, eentje die oude geschiedenis bestudeert. Toch eens goed uitkijken naar waar ik dat gezien heb.

Ik denk dat dit er van af hangt hoe je naar het een en ander kijkt. In technologisch opzicht is er natuurlijk veel veranderd en in andere opzichten is er vermoedelijk veel minder veranderd. Mensen slaan elkaar nog steeds de hersens in, om maar een voorbeeld te noemen.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62018 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: Annegreet van Bergen - Gouden jaren
Dank je Dettie, voor je mooie beschrijving. Ik ga het boek kopen. Wat leefden wij duurzaam destijds, alleen noemden we het nog niet zo! Ik heb niet het idee dat we nu "rijker" zijn, omdat ik zie dat echte aandacht en het plezier in kleine dingen een steeds kleinere plek in ons bestaan lijken in te nemen. Beweren dat vroeger alles beter was is onzin, maar stilstaan bij wat we kwijt dreigen te raken als we niet oppassen is geen loze kreet.

Mijn dochter vraagt vaak naar vroeger. Van ons hoort ze wel het een en ander, maar dit boek , lijkt me ook voor haar heel leuk en nu kan ik er nog uitleg bij geven of met eigen voorbeelden aanvullen. Ik ben trouwens van 1947.....

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62024 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Annegreet van Bergen - Gouden jaren
Als niet tijdgenoot vind ik het boek ook reuze interessant. Ik woon in een wijkje dat vlak na de oorlog is gebouwd om het woningtekort aan te vullen. Sommige mensen wonen hier al hun hele leven en ze delen graag hun verhalen met me. Ik herken veel van wat jij schrijft uit hun verhalen. Dat met meerdere gezinnen in één huis bijvoorbeeld.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden