Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Judith Schalansky: De lessen van mevrouw Lohmark

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50013 door marjo
Apart verhaal, over de neergang van een individu, maar tegelijk ook van een maatschappij.

Lees meer: www.leestafel.info/judith-schalansky

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50016 door dettie
Ik ben een paar keer begonnen in dit boek maar wat een zwartgalligheid straalt die vrouw uit. Niets is goed, alleen zij. Kreeg een ongelofelijke afkeer van die vrouw.

Jouw recensie bevestigt dit. "Haar visie op de anderen en wat ze uitkramen is meedogenloos."

Het kost me moeite om verder te lezen en ik weet niet of ik dat ook wel wil, ondanks haar latere 'zwakheid'.

Wat ik wel mooi vind zijn de 'biologie illustraties' die ik niet verwacht in een roman. Ze heeft die afbeeldingen ook zelf gemaakt las ik in een interview, zie boeken.vpro.nl/artikelen/2012/november/judith-schalansky.html

Dettie

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50023 door marjo
Ik had eerst in mijn verslag staan dat ik die tekeningen overbodig vind. Dat vind ik nog steeds hoor, ze voegen niets toe.

Het is inderdaad een vrij somber boek, maar toch -als het je eenmaal te pakken heeft- ook mooi.

Het is beschikbaar.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50031 door dettie
Je hebt wel gelijk dat die tekeningen niets toevoegen. Tenminste ik zie het ook niet. Misschien vallen ze ook onder de lessen van mevr Lohmark. :-)

Dettie

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50032 door marjo
Heb ik op gelet, maar nee, nauwelijks.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50057 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Judith Schalansky: De lessen van mevrouw Lohmark
Ik heb dit boek ook liggen en zal proberen het binnenkort te lezen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.570 seconden