Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #26181 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Succes Rutger

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #29439 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
Hoi allemaal. Ik kwam vroeger al eens piepen maar ga nu meer op dit forum komen nu we geen poëzieforum meer zullen hebben vanaf 1 september. Ik woon in Portugal sinds 2003, heb de taal gestudeerd en lees hoofdzakelijk Portugese boeken om die taal nog beter te leren. Af en toe lees ik een boek in het Nederlands maar ik ben meer een poëzielezer..dus ik zal niet veel bijdragen aan dit forum, behalve er veel in lezen. Als ik een Portugees boek lees dat ook in het Nl. is vertaald zal ik een bespreking maken..of vertel ik dat ik het heb weggelegd na 50 blz :P ..

Weet je wat ik ook tof vind? Boeken die ik in het Nl. heb gelezen daarna overlezen in het P. Dat doe ik sinds 2 jaar met boeken van Saramago..het is wel niet gemakkelijk, met die ellenlange zinnen maar als poëzielezer heb ik veel geduld, het mag traag gaan.
Laatst bewerkt doorleni.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30141 door Hermine
Beantwoord door Hermine in topic Re: bericht
Ik heb me hier ergens wel voorgesteld maar ik heb de moed niet om te zoeken waar ergens op de reeds 17 pagina's.

Ik wou eigenlijk alleen nog zeggen dat ik sinds vorige week op Facebook ben.

Wie van jullie zit daar ook en wil vrienden worden? Wel even bijvertellen dat je van Leestafel bent. :D

Ik sta daar als

Hermine Couvreur
Laatst bewerkt doorHermine.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden - 16 jaren 2 maanden geleden #30428 door Ellen
Beantwoord door Ellen in topic Re: bericht
Hoi Leestafelaars,

Na eerst brutaalweg een recensie van Galatea 2.2 te hebben geschreven en drie berichten naar aanleiding daarvan verstuurd te hebben, wordt het hoog tijd dat ik me hier ook voorstel ;).

De meeste tijd die ik (doordeweeks) wakker doorbreng, gaat zitten in werken (ICT) en het verzorgen van mijn 'beestenboel', maar de uurtjes die daarnaast overblijven worden toch voornamelijk met de neus in boeken doorgebracht. Huis en tuin laten de verwaarlozing als gevolg daarvan dan ook regelmatig duidelijk zien :oops:.

Ik houd sinds twee jaar hier netjes bij wat ik zoal lees en gelezen heb. Mocht je dus nieuwsgierig zijn naar wat ik zoal lees, dan moet je daar maar eens een blik op werpen. Ik lees vrij veel in het Engels, zeker als het boek oorspronkelijk in het Engels is geschreven.

Verder lees ik altijd minimaal drie boeken 'tegelijkertijd': in de trein (naar en van mijn werk), een bedboek (sinds kort via een e-reader; ideaal in bed!) en een boek 'voor op de bank' in de zitkamer. Soms lees ik daarnaast nog een (meestal non-fictie)boek, waar ik zo nu een dan even in lees. Dat is op dit moment Van de schoonheid en de troost van Wim Kayzer. Iedere keer dat ik een aflevering van die tv-serie bekijk (uit 2000, maar nog steeds op DVD verkrijgbaar), lees ik daarna het stukje van de hand van de hoofdpersoon van die aflevering uit het boek.

Meer weten? Vraag gerust!

Groetjes, Ellen

"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)
Laatst bewerkt 16 jaren 2 maanden geleden doorEllen.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30441 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha Ellen,

Ben blij dat je de boel komt versterken. Zelf lees ik alleen 's avonds in bed en 's ochtends vroeg, ja... ook in bed. Overdag lees ik zelden tot nooit tenzij het een enorm dik boek is dat in bed niet vast te houden valt.

Ik ben ook altijd in meerdere boeken tegelijk bezig, vaak een non-fictie (nu een biografie over Staring en een boek van Redmond o'Hanlon over God, Darwin en natuur) een 'moeilijk' fictieboek en een lekker-weglees-fictieboek of kinderboek.

'Van de schoonheid en de troost' van Wim Kayzer staat in m'n geheugen gegrift, schitterende serie. Dat zou eigenlijk verplichte kost op scholen moeten zijn.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30449 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Hoi Ellen,

Nou dat zijn mooie lijsten! Ik heb er een aantal van gelezen en deel niet altijd je mening, maar soms wel. Zoals gebruikelijk....

Je ziet toch wel kans om nog heel wat te verslinden! Zoveel haal ik er niet in een jaar.

Was je al langer een Leestafel-lezer? Ik vind het frappant dat je b.v. een boek als "Een plaats voor wilde bessen" op je lijst hebt staan, als die tip niet van Leestafel zou komen!

Groetjes,

Berdine
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.482 seconden