Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13881 door kim

Bookiewurm schreef : Jippie, eindelijk heb ik dan een leuk leesforum gevonden.

Hey Maaike, dat gevoel herken ik helemaal!

Ik ben ook nog maar pas nieuw hier, maar heb het hier prima naar m'n zin. Hopelijk jij ook!

Veel leesplezier en hartelijke welkomgroetjes! kim
Laatst bewerkt doorkim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13903 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Welkom nieuwelingen. Jullie hebben je draai al gevonden hier bij dit fantastische forum.

Hoe was het boek calamiteitenleer Maaike? Ben ik erg nieuwgierig naar.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13907 door Bookiewurm
Beantwoord door Bookiewurm in topic Calamiteitenleer
Tsja, op zich vond ik het een goed boek, maar...

ik vond het einde nogal afgeraffeld. Je hebt het hele boek het idee dat je wacht op een grote ontknoping en dan ineens is het afgelopen.

Verder moest ik erg wennen aan de schrijfstijl, met name de literatuurverwijzingen waren in het begin erg storend.

Ik ben blij dat ik het gelezen heb zou het niet 123 aan raden.

Ik weet niet of je er wat aan hebt;) Nu ik het nalees klinkt het wat vaag maar ik krijg het niet helderder op papier.

Greetz, Maaike
Laatst bewerkt doorBookiewurm.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #13916 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic Re: bericht
Ik ben het helemaal met je eens Bookiewurm. Ik zou Calamiteitenleer voor Gevorderden ook aan niemand aanraden. Tot bladzijde 311 is het boek oersaai. Dan begint het een beetje spannend te worden om vervolgens weer als een nachtkaars uit te gaan. Het is een wonder dat ik het überhaupt heb uitgelezen. Ik vond het boek een grote teleurstelling.

Hartelijk welkom op dit forum trouwens. Ook voor de andere nieuwelingen.
Laatst bewerkt doorSarah.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14246 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
ik heb mij zonet geregistreerd, vooral om te melden dat op zondagavond bij het uur van de wolf een documentaire over haruki murakami wordt uitgezonden.

even voorstellen:

ik lees een beetje met vlagen en van alles en nog wat. mijn laatste 'verslaving' is murakami.

ik las in het verleden veel scandinavische literatuur (erlend loe, kim hiorthøy), de laatste jaren wat minder.

onlangs gelezen:

kruistocht in spijkerbroek (nav de film herlezen)

hard-boiled wonderland and the end of the world, the wind-up bird chronicle, kafka on the shore en norwegian wood (van murakami dus :-))

verder hou ik erg van john irving, chuck palahniuk, nick hornby, douglas coupland, dave eggers...

oja nederlandstalige literatuur recentelijk gelezen: mensen die ik ken die mijn moeder hebben gekend van arjen lubach, jij en ik en alles daartussenin van auke hulst

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15090 door zody
Beantwoord door zody in topic Re: bericht
Op zoek naar informatie over de dichter Jotie 't Hooft kwam ik op dit forum terecht en heb me maar meteen geregistreerd. Mijn literaire belangstelling is vrij breed: Dostojevski, Kafka, Aldous Huxley, Hermann Hesse, William S. Burroughs sr., Jan Siebelink (was ook mijn leraar frans), Jack Kerouac, Jan Wolkers, Hugo Claus, Julio Cortazar.

In het dagelijks leven ben ik sociaal pedagogisch werker binnen de maatschappelijke opvang en houdt naast literatuur zeker net zoveel van muziek (van Radiohead tot Gustav Mahler), fotografie (Ed v/d Elsken en Henri Cartier Bresson) ,beeldende kunst (Dali) en films (Visconti, Fellini, Godard, Chabrol, Wenders) en documentaires (o.a. Hans Keller en Frank Wiering) Voorlopig zal ik eerst eens lezen op dit forum en komen de posts misschien later.

Velvet Underground & Nico
Laatst bewerkt doorzody.

Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden