Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april/mei/juni/juli/augustus 2017 - Leestafel let op de kleintjes (kleine uitgeverijen)

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81706 door marjo
Ik heb Tony, Nelly en ik uit de bieb meegenomen, maar helaas kan ik er niet zoveel over zeggen. Het boeide me van geen kanten en dan lees ik dus niet door. Het is een futuristische romen, waarin de maatschappij geregeld wordt door computers en robots - en andere apparatuur, waarover ik niet na kan vertellen.Dan is er nog een thema ernaast over terroristen en 'roristen'..wat dat is begrijp je hieruit:

'Zal ik je ook leren schrijven?'

'Schrijven?'

'Ja, brieven schrijven, bijvoorbeeld.'

'Brieven? Nooit van gehoord.'

'Ik zal je nog een eigen wegwijscursus in roristenland geven.'

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81708 door berdine
Nou Marjo, ik begrijp uit je aangehaalde stukje tekst nóg niet wat roristen zijn, hoor! Wat je van dit boek vertelt klinkt absoluut oninteressant. Ik denk dat ik het ook niet uitgelezen zou hebben.

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81711 door dettie
Mensen uit de Roring Twenty's? :D

Dettie

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81713 door marjo
Min of meer Dettie! De roristen zijn wat je grofweg de digibeten zou kunnen noemen, de mensen die geweigerd hebben mee te gaan met de ontwikkelingen op It- gebied.

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81715 door dettie
Postvogel

Firoozeh Farjadnia

Behalve een oude winkelier ziet niemand dat ze eigenlijk nog een kind is. Ze gelooft zelf ook dat ze net zo dapper en strijdlustig is als haar tante Lida. Die zit in het Iraanse verzet en wordt gezocht. Ik ben een dappere postvogel, herhaalt ze in zichzelf om haar angsten te bezweren.

Vele jaren later loopt ze als gevluchte, jonge vrouw stage op een architectenbureau in Nederland. Haar begeleider volgt de opkomst van populistische politici op de voet. Zijn uitspraken over buitenlanders beangstigen haar. Maar wat als hij de enige is die haar bestaan in Nederland kan redden?

Ze rent om te redden wat er nog te redden valt en ontleent houvast aan een gedicht dat in haar geheugen staat gegrift. Wanneer een bevriende collega een hartaanval krijgt, keren haar vergeten angsten terug.

ISBN 9789491921056 | Paperback | 160 pagina's | Uitgeverij Jurgen Maas | september 2014

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81716 door dettie
Citaat van de dag

Ween niet om de adelaar die in de regen vliegt, maar bewaar je tranen voor de vogel die geen vleugels heeft.

Gerrit Komrij (1944-2012)

Nederlands dichter, schrijver, vertaler, criticus, polemist en toneelschrijver.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden