Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2015 - STADse boeken

11 jaren 4 dagen geleden #68185 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2015 - STADse boeken
Ik hoef niet alle themaboeken te lezen. Ik kijk naar wat me interessant lijkt en dan kijk ik of de bibliotheek het heeft. Zo gaat het ook met boeken waarover ik lees, of hoor en soms concludeer ik bij het doorbladeren in de bibliotheek, dat het toch niets voor me is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 dagen geleden #68191 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2015 - STADse boeken
Stad van kaneel

Miranda Innes

De Engelse Miranda Innes woont al jaren met haar partner Dan in het idyllische Andalusië. Na een bezoek aan een vriendin in Marrakech slaat echter de onrust toe. Voordat ze het weten zijn Miranda en Dan eigenaar van een prachtige, lang verwaarloosde riad in de medina van de meest sprookjesachtige stad van Marokko. Met de aankoop van hun nieuwe huis beginnen ook de verbouwingsproblemen: onvoorziene uitgave, personeel dat een eigen draai geeft aan Miranda's aanwijzingen, koppige managers en bergen papierwerk. Uiteindelijk moet het huis een waar paleis worden, waar het stel helemaal tot rust kan komen en kan genieten van al het moois dat Marrakech hun te bieden heeft. Maar of het ooit zover zal komen?

Recensie

Bij toeval komt de Engelse Miranda Innes in het Marokkaanse Marrakech. Zij is op slag verliefd op de stad. Dit resulteert in een impulsieve aankoop van een oude en verwaarloosde riad. Een riad is een groot huis, gelegen rond een tuin. Vanuit Zuid-Spanje, waar Miranda woont met de kunstenaar Dan Peace, moet zij vervolgens de hele renovatie organiseren. Dat dit geen eenvoudige zaak is, wordt snel duidelijk. De onbekendheid met de plaatselijke gewoonten leidt soms tot hilarische toestanden en dan zijn er nog de financiele perikelen. Het wordt allemaal in detail beschreven. Ondertussen bezoekt zij enkele malen met familie en vrienden de stad en wordt er genoten van alle geneugten die Marrakech biedt, zoals het dwalen in de soeks, de heerlijke maaltijden en de ontmoetingen met de Marrakchi.

Innes heeft een heel persoonlijk verslag gemaakt van de gang van zaken met hier en daar een toevoeging van historische en culturele informatie. Als voormalig tuinredacteur van Country Living weet zij voortreffelijk een geurig en kleurig geheel voor te spiegelen. De zwart-witillustraties zijn van haar partner Dan Peace. Van Miranda Innes verscheen eerder 'Op weg naar manana'.

(Biblion recensie, Trix Westeneng)

ISBN 9789058313843 | Hardcover | 318 pagina's | Rainbow | april 2006

Vertaald door J. Hormann

Lees meer
11 jaren 3 dagen geleden #68192 door dettie
Citaat van de dag

Men moet zo leven dat men zich niet zou schamen de familiepapegaai aan de ergste roddelaar in de stad te verkopen.

Will Rogers

11 jaren 3 dagen geleden #68200 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2015 - STADse boeken
Ik denk niet dat dat erg goed mogelijk is.

Lees meer
11 jaren 2 dagen geleden #68225 door dettie
De Splijtende Stad en het raadsel van de Zwijgende Bazelaar

CircusPatz & Mariette Ciggaar

Van de ene op de andere dag loopt er een grote scheur dwars door het stadje Zilterem. Het normaal zo rustige plaatsje is even wereldnieuws, maar al snel gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. Maar de barst wordt groter en groter en het stadje lijkt stiller en stiller te worden. Zelfs de Bazelaar zwijgt als het graf. Het ministerie van Zeer Geheime Zaken besluit de hulp in te roepen van geheim agenten Houk en Keet. Die er, ondanks vurige meningsverschillen, al snel achterkomen dat de eeuwenoude vijand van het ministerie opnieuw achter dit mysterie schuilt.

De Splijtende Stad en het raadsel van de Zwijgende Bazelaar is het eerste deel van een reeks spannende leesboeken onder het label ministerie van Zeer Geheime Zaken voor kinderen vanaf 10 jaar, waarin expliciet gevraagd wordt mee te denken over de ontknoping. Compleet met Zeer Geheime Website waarop extra bewijsmaterialen te downloaden zijn.

ISBN 9789022959329 | Hardcover | 248 pagina's | CircusPatz | augustus 2009

vanaf ca. 10 jaar.

Lees meer
11 jaren 2 dagen geleden #68226 door dettie
Citaat van de dag

Waarom bouwen ze geen steden op het platteland? De lucht is daar veel gezonder.

Anoniem

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden