Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2013 Een nieuw jaar, een nieuw begin

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50021 door dettie
Citaat van de dag

Wie telkens het begin van een beter leven uitstelt, doet als de boer die wacht tot de rivier voorbij is gestroomd.

Auteur onbekend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50022 door marjo
Een jeugdboek waarvan gezegd wordt dat het voor literaire fijnproevers is, dat lezen kinderen dus niet.

Ik heb versleten stukgelezen Geronimo's in de kast op de schoolbibliotheek staan, soms zo erg dat ze niet meer te repareren zijn, en ik heb van die fijnproefboeken staan die misschien wel ouder zijn maar er als nieuw uitzien.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50026 door dettie
Ja dat van de literaire fijnproevers staat in de recensie maar niet op de flaptekst.

Het verhaal zelf zoals het op de flaptekst staat lijkt me juist wel erg leuk.

Henning Mankell schrijft heel mooie jeugdboeken heb ik begrepen. Ik dacht dat ze nogal geliefd waren, maar dat heb ik dus mis?

Dettie

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50027 door marjo
Het is mij niet bekend. Zijn boeken voor volwassenen doen het goed, maar die voor jongeren? Geen idee.

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50029 door dettie
Ze staan ook niet in jouw bibliotheek? Ik moest wel lachen om die goede voornemens. Hoe verzin je het!

Dettie

Lees meer
13 jaren 5 maanden geleden #50035 door marjo
Vooral die derde bedoel je zeker...hoewel het een specifieke vrouw moet zijn, anders was het een stuk makkelijker denk ik zo.

Nee, die boeken staan niet op de basisschool, daar zijn die kinderen te jong voor. Misschien wel op de middelbare, zou ik na moeten kijken.

Tijd voor maken pagina: 0.493 seconden