Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2012 - Sport

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47142 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Citaat van de dag

Hij was niet gelukkig, hij was nooit blij,

hij reikte te hoog, hij kon er niet bij.

Toen hij niet meer reikte maar bukte,

toen zag hij opeens dat het lukte.

Toon Hermans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47147 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Ik heb niets met Toon, maar deze is toch wel heel raak en leuk gezegd.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47149 door dettie
Ja vind ik ook Marjo. Toch heeft hij wel vaker van die kleine versjes die heel raak zijn.

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47168 door dettie
Sport - Autoracen

Dit verhaal

Alessandro Baricco

Ultimo heette zo omdat hij het eerste kind was. 'En het laatste,' had zijn moeder direct gepreciseerd, zodra ze weer wat was bijgekomen van de bevalling. Dus heette hij Ultimo.'

Alessandro Baricco's zesde roman, Dit verhaal, is het verhaal van Ultimo Parri, een bijzonder jongetje dat iedereen om zijn vingers windt. Een rijke graaf raakt zo onder de indruk dat hij Ultimo's vader aanneemt als mecanicien. Eerst reist Ultimo met hen de autocircuits af, maar algauw trekt hij de wijde wereld in om zijn droom na te jagen: orde scheppen in de chaos van de wereld om hem heen. Hij overleeft de wreedheden van de Eerste Wereldoorlog, maar pas als hij verliefd wordt op de Russische Elizaveta maakt Ultimo op verrassende wijze zijn droom waar.

Het virtuoos en met veel gevoel vertelde levensverhaal van Ultimo geeft een prachtig beeld van Italië in de twintigste eeuw en een wereld die zich opmaakt voor de moderne tijd.

ISBN: 9789023467571, 203 pagina's | Bezige Bij b.v., Uitgeverij De | oktober 2011

digitaal boek vertaald door Manon Smits

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47169 door dettie
Citaat van de dag

In onze ijver om sportief te blijven, parkeren we onze auto zo kort mogelijk bij de sportzaal.

Auteur onbekend

Ik snap niets van dit citaat, om sportief te blijven parkeren ze dichtbij? Dus minder lopen? Om meer te kunnen sporten? Zoiets?

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47198 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Ik begrijp het wel denk ik. Sarcasme:

Ik heb het vaak gezegd in de thuissituatie: als je gaat sporten begin je met een wandeling er heen, of je pakt de fiets. Zoiets doe je toch niet aan de andere kant van de stad, dus dat kan best. Ik vind het iets schijnheiligs hebben als je inderdaad met de auto gaat! Net zo iets als met de auto tot onder de brievenbus rijden...

Tijd voor maken pagina: 0.640 seconden