Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2012 - Sport

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47031 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Citaat van de dag

Een roman schrijven, is als de combinatie van bergbeklimmen, sloten graven en een kind ter wereld brengen.

Edna Ferber

Amerikaans schrijfster 1885- 1968

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47032 door dettie

Dettie schreef : Sport - Bergbeklimmen

Over de rand

Joe Simpson

Joe Simpson breekt, kort nadat hij de top heeft bereikt van de Siula Grande (6356 meter) in Peru, tijdens de afdaling zijn rechterbeen. In een sneeuwstorm schiet hij tot overmaat van ramp over een uitstekende rand. Hulpeloos bungelend hangt hij boven de rotsen aan een touw dat hem verbindt met zijn partner Simon Yates. Die heeft niet voldoende kracht om Simpson op te trekken en ziet geen andere mogelijkheid dan het touw door te snijden...

Volgens mij heb ik dit als film gezien (of ik heb me heel erg ingeleefd :mrgreen: )

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47036 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Ja dat klopt, Dettie. Ze hebben het verfilmd als een soort documentaire. Toen is ie opnieuw bijna verongelukt...... :black:

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47038 door dettie
Ik hoop dat hij wat wijzer is geworden...

Hij heeft ook een eigen website zie ik www.noordinaryjoe.co.uk/ No ordinary Joe, dat kun je wel zeggen!!!

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47041 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Ik weet niet of hem dat ooit lukt.....Het levert wel spectactulaire verhalen op. Hij is ook al eens 200 meter met een lawine naar beneden gekomen en ooit heeft ie een beijsde berg beklommen, tot hij op een gegeven moment dwars door het ijs sloeg. Bleek die ijslaag los van de berg te zitten. Hij heeft een leger engeltjes op zijn schouder.

Bedankt voor de website vermelding. Ik had er eigenlijk nog nooit naar gezocht!

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47050 door dettie
Sport - Kunstrijden op de schaats

Dromen van goud

Maynard F. Thomson

Kunstschaatster Maggie CampLell droomt van Olympisch goud. Maar alleen door genadeloos doorzettingsvermogen en compromisloze inzet zal zij dit ideaal ooit kunnen, bereiken.

NBD|Biblion recensie

Maggie groeit op in Japan als dochter van een Japans-Amerikaans echtpaar. Zij geeft al jong blijk van veel talent voor kunstrijden op de schaats. In Amerika vormt ze samen met haar geliefde Clay een veelbelovend paar, dat hoge ogen zal gooien op de Olympische Spelen. Maar Clay krijgt een ongeluk waardoor er een einde komt aan zijn schaatscarrière. Maggie gaat terug naar Japan, waar ze opnieuw begint te trainen om als solorijdster mee te kunnen doen aan de Olympische Spelen.

Intussen blijkt Clay een relatie te hebben met de grootste rivale van Maggie, die er niet voor terugdeinst om Maggie tegen te werken. Uiteindelijk slaagt Maggie erin om in volkomen harmonie met de muziek te schaatsen.

Deze boeiende roman vertelt over het zware leven van een kunstrijdster, de felle rivaliteit en de haat en jaloezie die er tussen de concurrentes heerst. Verder laat het iets zien van de Japanse samenleving met haar waarden en normen. Het boek wint daardoor aan inhoud. Een aanrader voor liefhebbers van schaatssport, romantiek en andere culturen.Royale druk, sfeervol omslag. Met een aanbeveling van Sjoukje Dijkstra op het omslag.

(Biblion recensie, Marian Verstappen-Naus)

ISBN 9789022984567 Hardcover 336 pagina's | A.W. Bruna Uitgevers

Vertaald door Rie Neehus

Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden