Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2012 - Sport

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47267 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Citaat van de dag

Bij schaatsen over dun ijs ligt onze veiligheid in onze snelheid.

Ralph Waldo Emerson

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47283 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
Ik kijk uit naar het einde van deze maand...

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47287 door dettie
Tja het kan niet altijd feest zijn hè.

Toch vind ik het wel enorm knap dat berdine al deze boeken heeft weten te vinden! Wat een gezoek moet dat zijn geweest.

Ik dacht dat er toch ook boeken bij zitten die je wel aanspreken, of heb ik dat verkeerd?

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47292 door dettie
Het Allesboek over voetbal

Fred Diks

Ben jij ook zo gek op voetbal? Dan ben je niet de enige. Miljoenen kinderen over de hele wereld voetballen. Ze vinden het een erg toffe sport. Soms gebeuren er rare dingen bij voetbal. Er spelen duiveltjes op het veld. En er worden muurtjes gebouwd. Of Eskimo's spelen keihard voetbal... met een kind op hun rug!

Wil jij meer weten over voetbal?

Lees dan dit boek. Dan kom je te weten

- waarom een scheidsrechter eens 20 rode kaarten gaf in één wedstrijd...

- of een meeuw een goal kan scoren

- en hoe je zelf een super voetballer kunt worden (heel veel oefenen!)

Recensie

Onder de noemer 'Het allesboek over ...' zijn door verschillende auteurs al allerlei heel verschillende onderwerpen onder de loep genomen. In dit deel staat voetbal centraal. In het het kort wordt informatie gegeven over onder andere spelregels, spelers, techniek en scoren. De direct tot de lezer gerichte, grappig bedoelde tekst is onderverdeeld in kleine hoofdstukjes. De vele stripachtige humoristische pentekeningen in zwart-wit zijn zowel illustratief als informatief. In de subrubriek 'raar maar waar' wordt uitleg gegeven en wetenswaardigheden verteld en de rubriek 'doe het zelf!' geeft ideeen om bijvoorbeeld een 'mikspel' met plastic flessen te maken. De rubriek 'Dit raad je nooit!' bevat raadsels; eronder zijn de oplossingen op zijn kop afgedrukt. Er wordt in de tekst een vrij populaire toon aangeslagen. Er is zowel een register als een inhoudsopgave opgenomen, waardoor de de informatie goed ontsloten is.

Eerste kennismaking voor, ook moeilijk lezende, kinderen vanaf ca. 8 tot 11 jaar.

ISBN: 9789020618112, Paperback |96 pagina's | Kluitman Alkmaar B.V. | september 2009

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47293 door dettie
Citaat van de dag

Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint.

Johan Cruijff

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47298 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema augustus 2012 - Sport
In het begin wel een paar, maar de laatste weken niet meer. En natuurlijk is het knap dat Berdine ze weer heeft weten te vinden, en natuurlijk zijn er andere lezers her die het leuker vinden dan ik, maar ik heb een beetje genoeg van al die sport overal.

Ik zat al te denken: na deze sportzomer gaat de aandacht uit naar verkiezingen. Ik hoop van harte dat het niet het thema hier zal worden..

Tijd voor maken pagina: 0.565 seconden