Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2011 - Helden

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40680 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema oktober 2011 - Helden
Steve Jobs

Richard Bergman, Kim Bos, Bas Roetenberg

De iPod, iPhone, iPad en MacBook. Allemaal apparaten waar de gemiddelde designliefhebber en computerenthousiasteling om staat te springen. En allemaal komen ze uit de koker van computergigant Apple. Als Steve Jobs een fictief personage in een boek was geweest, zouden critici zijn levensverhaal terzijde schuiven als zeer onwaarschijnlijk.

Geadopteerd; een schoolverlater; oprichter van een succesvol computerbedrijf; ongewassen en op blote voeten een bedrijf runnen; op je dertigste multimiljonair zijn; uit je eigen bedrijf worden gewipt; medeverantwoordelijk zijn voor de eerste computeranimatiefilm; een nieuw bedrijf oprichten dat voor 400 miljoen dollar wordt overgenomen; als een messias terugkomen bij je oude bedrijf; het complete medialandschap herdefinieren met iPod, iPhone en iTunes; de computer sexy maken: het is moeilijk te geloven dat het over een en dezelfde persoon gaat.

Wie zo'n avontuur van zijn leven maakte, kon zich niet onttrekken aan de aandacht van gewone stervelingen.

Jobs werd geliefd en gehaat, gewaardeerd en uitgelachen, gehoord en genegeerd. Fans noemen hem standvastig, en critici noemen hem koppig. Grote bedrijven in nood vroegen zich dikwijls af: Wat zou Steve doen?

ISBN 9789048805945 Paperback 232 pagina's | Carrera | juni 2010

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40681 door dettie
Citaat van de dag

Eenvoudig kan veel moeilijker zijn dan complex: je moet harder werken om zo te denken dat het eenvoudig wordt. Maar het is het uiteindelijk waard, omdat je, als je eenmaal op dat punt bent, bergen kunt verzetten.'

Steve Jobs in Trouw

www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/article...-eigen-woorden.dhtml

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40684 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Thema oktober 2011 - Helden
Jij was actueel gisteren!!

Wat een variatie deze maand, leuk!

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40685 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema oktober 2011 - Helden
Dit is echt een thema waar je alle kanten mee uit kan. Op de school waar ik nu zit heeft iedere klas een eigen held gekozen. Dat is ook heel erg gevarieerd: natuurlijk een eigen juf of meneer, maar je komt van alles tegen.

Bij het kiezen van de boeken uit de kast, voor op een speciale tafel, weet je ook bijna niet welke je kiezen moet. Het zijn allemaal helden/dinnen...

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40686 door dettie

WilV schreef : Jij was actueel gisteren!!

Ja toevallig zag ik een boek over hem en ik vond zijn levensverhaal wel een heldenverhaal.

Dettie

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40687 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Thema oktober 2011 - Helden

Marjo schreef : Dit is echt een thema waar je alle kanten mee uit kan. Op de school waar ik nu zit heeft iedere klas een eigen held gekozen. Dat is ook heel erg gevarieerd: natuurlijk een eigen juf of meneer, maar je komt van alles tegen.

Bij het kiezen van de boeken uit de kast, voor op een speciale tafel, weet je ook bijna niet welke je kiezen moet. Het zijn allemaal helden/dinnen...

Mijn nichtje van elf antwoorde toen ik haar nav de boekenweek naar haar held vroeg met Vincent van Gogh

Ik trots ( die liefde delen we).

Haar broers hadden iets minder artestieke helden, te weten "alle piraten van de wereld"( haar broertje van vijf), en Donald Duck ( haar broer van tien).

Groetjes Willeke

Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden