Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april 2011 - Voor-achternaam zelfde beginletters

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38392 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag

Misschien ben ik wel gaan schrijven uit eenzaamheid. Er is iets wat ik mis, maar ik weet niet wat. Veel meisjes willen terug naar Marokko. Ze kiezen voor een beroep dat ze daar kunnen uitoefenen. Ik heb er spijt van dat ik dat niet gedaan heb. Maar ik denk ook wel eens: wat zou ik in Marokko moeten? Ik wil niet thuis blijven zitten omdat er geen werk voor me is. Trouwens, ik spreek niet eens goed Marokkaans."

Zohra Zaraouali
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38393 door dettie
Zoran Zivkovic - Het laatste boek

had natuurlijk als laatste geplaatst moeten worden.

Berdine heel erg bedankt voor je mooie lijst, ik vind het heel knap dat je al die schrijvers wist te vinden, wat een werk!

Dettie

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38396 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ja ik zet hem hier neer want het was wel een heel toepasselijke, en een geweldige vondst, namelijk..... (tromgeroffel)

Zoran Zivkovic - Het laatste boek

Vanwege een serie mysterieuze sterfgevallen bezoekt literatuurliefhebber en politie-inspecteur Dejan Lukic de Papyrus Boekhandel. Hij ontmoet de aantrekkelijke eigenaresse, Vera Gavrilovic, en ontdekt wat de slachtoffers gemeen hadden: vlak voor hun dood lazen ze allen een ongeïdentificeerd werk, het laatste boek.

Wanneer het aantal ogenschijnlijk doelloze sterfgevallen stijgt raken de Binnenlandse Veiligheidsdienst, een apocalyptische sekte en een exotische theesalon erbij betrokken, terwijl de ontluikende relatie van Dejan en Vera bedreigd wordt door nachtmerries en naderend gevaar...

Hanteert een moordenaar de methode uit De naam van de roos? In een race tegen de klok moet inspecteur Lukic het geheim van het laatste boek ontdekken en achterhalen waarom hij het gevoel heeft dat hij alles wat hem overkomt al eens gelezen heeft.

NBD|Biblion recensie

Inspecteur Dejan Lukic (ik-figuur) wordt geconfronteerd met een vreemd sterfgeval zonder aanwijsbare oorzaak in de literaire boekhandel van de aantrekkelijke Vera Gavrilovic. Er volgt nog een aantal onverklaarbare sterfgevallen in deze boekhandel; de Binnenlandse Veiligheidsdiensten en een sekte raken erbij betrokken. Het wordt een race tegen de klok om de moordenaar te vinden, die een methode lijkt te hanteren als in "De naam van de roos" van Umberto Eco. De Servische schrijver verteld het verhaal met een behoorlijk gevoel voor wrange humor, die door de prima vertaling goed in stand is gebleven: de ontluikende liefde tussen de inspecteur en de eigenaresse van de boekhandel wordt bijvoorbeeld heel gevat omschreven. Het vlot leesbare korte verhaal, met veel dialoog, doet surrealistisch aan, en lijkt wat op Kafka, door de vermenging van gebeurtenissen in nachtmerries en werkelijke gebeurtenissen. De mysterieuze sfeer in het boek wordt nog eens versterkt door het altijd regenachtige weer. Een bijzondere literaire thriller. Paperback, zeer kleine druk.

(NBD|Biblion recensie, Ria Scholten-Boswerger)

ISBN 9789049500504 Paperback 223 pagina's | De Vliegende Hollander | januari 2010

Vertaald door Reina Dokter

-

Dan doen we het toch zo :D
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
15 jaren 2 maanden geleden #38397 door dettie
ja! goed idee!

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden