Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april 2010 - Boeken

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden - 15 jaren 11 maanden geleden #32862 door dettie
Thema april 2010 - Boeken werd gestart door dettie
Ook dit thema hebben we nog niet gehad, boeken die inhoudelijk over boeken gaan... hopelijk vind ik mooie boeken hierover.

Dettie
Laatst bewerkt 15 jaren 11 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32864 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zal mijn ogen open houden, want ook dit zal vast niet meevallen!

Hoewel ik me er zo een paar herinner die ik nog niet zo heel lang geleden gelezen heb..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32865 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Wat een mooi thema.

Sluit mooi aan op het vorige thema.

ik ga ook meedenken, er moeten er wel een paar te verzinnen zijn.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32868 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Zo makkelijk kom je niet van boeken af

Emberto Eco & Jean Claude Carriere

Staat het gedrukte boek op het punt van uitsterven? Deze vraag vormt het uitgangspunt van de discussie die de schrijver Umberto Eco en de 'lmer Jean-Claude Carrière voerden onder leiding van Jean-Philippe de Tonnac. Vijfduizend jaar boekgeschiedenis passeert de revue in dit gesprek. Vergeten boeken, verdwenen boeken, stripboeken, begeerde boeken, verfoeide boeken, spectaculair verkopende boeken en elektronische boeken komen aan de orde.

De schrijver en de 'lmer zijn beiden gepassioneerde lezers met ontzagwekkende bibliotheken.

Zij geloven niet dat het gedrukte woord zal verdwijnen en voeren daarvoor een aantal verrassende en verfrissende argumenten aan.

Vertaler: Liesbeth van Nes

ISBN: 978 90 234 4180 9 Aantal pagina's: 288 blz. Uitvoering: Paperback Uitgever: De Bezige Bij
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32869 door dettie
Citaat van de dag

"Een boek waaruit geen citaten zijn te halen, is geen boek, maar een stuk speelgoed."

Thomas Love Peacock.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32874 door dettie
De 351 boeken van Irma Acuri

David Bajo

Irma Arcuri is verdwenen, en niemand weet waar ze is. Ze heeft haar hele bibliotheek, bestaande uit 351 gebonden boeken, waaronder vijf van haar hand, nagelaten aan Philip Masryk. Ondanks twee huwelijken en vele reizen heeft Philip al jarenlang een relatie met Irma. Telkens duikt ze op in zijn leven en dat van zijn naasten, en even plotseling vertrekt ze weer. Deze keer voorgoed, lijkt het.

Philip, een wiskundegenie die de verborgen cijfermatige compositie van het universum probeert te ontdekken, vindt de sleutel tot haar verdwijning begraven in de boeken die ze hem heeft nagelaten. De volgorde waarin hij ze leest is daarbij van vitaal belang. Gaandeweg komt hij erachter dat Irma niet alleen de boeken – van Cervantes tot Toergenjev en van Borges tot Fowles – heeft gemanipuleerd, maar ook zijn leven. Het is zelfs goed mogelijk dat ze nog steeds bezig is zijn leven vorm te geven.

De speurtocht die Irma voor hem heeft uitgedacht leidt via Philadelphia en Zuid-Amerika uiteindelijk naar Spanje, en Philip beseft dat hij steeds meer een gevangene lijkt te worden in zijn eigen verhaal. Wie is Irma Arcuri? Welke boodschap ligt er verscholen in haar boeken? En vooral: wiens verhaal is dit nu eigenlijk?

ISBN: 9789056722432 Hardcover 355 pagina's | Signatuur | november 2008

Tijd voor maken pagina: 0.531 seconden