Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2024 - Eenzaamheid

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107213 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema januari 2024 - Eenzaamheid
Er is momenteel een flinke ziggo storing bij ons. Kan tot zaterdagmiddag (of langer) duren. Dus even geen nieuw boek vanmorgen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

2 jaren 6 maanden geleden #107214 door
Beantwoord door in topic Re: Thema januari 2024 - Eenzaamheid
Ach, er zijn erger dingen op de wereld. Soms ben ik wel blij als internet er uit ligt. Dan komt er in ieder geval meer uit m'n vingers. Daarom zet ik ook altijd de stroomvoorziening van m'n modem 's morgens pas aan als ik klaar ben met andere dingen, zodat ik rustig kan werken zonder in de verleiding te komen om naar allerlei blogs en fora te gaan, waar ik actief op ben.

2 jaren 6 maanden geleden #107215 door
Goed idee.

Het is om een gelijksoortige reden dat ik graag heb dat er op zondag geen krant is.

2 jaren 6 maanden geleden #107216 door
Inderdaad. En nu hadden we ook nog feestdagen zonder krant. Even wat rust, want als ik een krant heb, dan moet die gelezen worden en bij voorkeur helemaal (nou ja, sport sla ik grotendeels over). En natuurlijk lees ik op zon- en feestdagen nog altijd het nodige nieuws op internet.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107217 door dettie
Eenzaamheid

Troost door inzicht

Hans Stolp

Hans Stolp belicht in Eenzaamheid, troost door inzicht zijn bijzondere en tegelijkertijd hoopvolle visie op eenzaamheid.

Meer dan een miljoen mensen voelt zich structureel eenzaam, een op de drie Nederlanders af en toe. Eenzaamheid kan zwaar drukken op een mens.

De esoterische of spirituele traditie stelt dat eenzaamheid ook gezien kan worden als een noodzakelijke ervaring op onze inwijdingsweg en dat wij zonder eenzaamheid geen geestelijke groei kunnen ervaren.

Hans Stolp staat in dit boekje op zijn eigen kenmerkende en warme wijze stil bij de verschillende aspecten van eenzaamheid.

ISBN 9789020215403 | Paperback | 128 pagina's | AnkHermes | 9 mei 2019

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107218 door dettie
Citaat van de dag

“Liever alleen dan samen en eenzaam..”

auteur onbekend

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden