Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema Oktober 2023 - Science Fiction

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106478 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema Oktober 2023 - Science Fiction
Gelukkig heb je er in Den Haag nog. Je moet al heel Vlaanderen afzoeken om evenveel exemplaren te vinden.

Eigenlijk zou er van Eddy wel eens een verzamelde editie mogen komen: een deel met al zijn membraanverhalen en verhalen uit het membraanuniversum, een deel met al zijn andere sf, een deel met al zijn horror, een deel voor zijn horrorroman De schaduw van de raaf, en een deel voor de andere verhalen, en want hij heeft ook nog detectives gepubliceerd.

Ik had al gedacht dat de Vriendenkring Jean Ray zich misschien zou moeten heroriënteren om dat mogelijk te maken. Momenteel publiceren ze alleen maar RDK (Jean Ray dus).

Zulke initiatieven gaan vaak uit van liefhebbers-verenigingen of van onderzoeksinstellingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106479 door dettie
Het kan dus altijd nog erger.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden - 2 jaren 9 maanden geleden #106480 door dettie
Zeker weten.

Toen het forum Ezzulia nog bestond, had ik daar een discussiedraad "Direct action in de bibliotheek". Dat verwees naar een roman van Norman Spinrad (dat deze maand ook als themaboek zal worden vermeld), waarin "direct action" een term was die werd gebruikt door terroristen.

In mijn geval was die direct action het ontlenen van boeken uit de bibliotheek met de bedoeling dat ze bij de bieb als gevraagde boeken zouden blijven gelden, zodat ze niet op de lijst van af te voeren boeken zouden verschijnen.

Vandaag heb ik de Nederlandse 1e drie delen van The Hitchhikers Guide gehaald, een Nederlandse versie van Octavia E. Butler haar "Verbonden" (waarvan ik pas vandaag heb geleerd dat ze jammer genoeg ook al is overleden), en een Engelse versie van Iain M. Banks "The Algebraist". Die laat ik dan enkele dagen bij mij liggen, lang genoeg om de indruk te wekken dat ze worden uitgelezen, en dan breng ik ze terug. Die boeken lopen dan toch iets minder risico dat ze worden afgevoerd.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106481 door dettie
Norman Spinrad levert in de catalogus van de bibliotheek geen resultaat op. Octavia Butler wel. Van Iain M. Banks zijn 3 boeken in het Engels in de bibliotheek te vinden. Nu is Engels niet mijn lievelingstaal om in te lezen, hoewel ik wel het nodige in het Engels gelezen heb. De grootste uitdaging was het eerste deel van een zeer uitgebreide Beatles biografie. Dit eerste deel, in 2 boeken besloeg ruim 1.500 pagina's. Het wachten is nog op de volgende de 2 delen. Met Duits heb ik minder moeite.

Naar ik meen heb ik een hele serie boeken van Iain M. Banks bij iemand gezien, waar ik de kat verschillende keren voor verzorgd heb.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106482 door dettie
Iain M. Banks, redder der katten!

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #106483 door dettie
Nou ja, ik zorg voor de katten van mensen die op vakantie zijn en een van die mensen heeft die boeken in de boekenkast staan. Ik neus niet in andermans spullen, maar als mensen een boekenkast hebben staan, kijk ik wel wat daar in staat. Dat doe ik ook bij CD-kasten. Ik haal er niets uit.

Tijd voor maken pagina: 0.544 seconden