Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105814 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Even tussendoor. In het citaat staat, geld maakt wel gelukkig, maar dat heb je vast gezien.

Persoonlijk ben ik vrij makkelijk met geld, als ik het heb dan kun je het krijgen.

Heb ik het niet dan houdt het op.

Maar ik moet erbij zeggen dat de afgelopen 5 jaar erg zwaar zijn geweest. Ik had net genoeg om van te eten en mijn vaste lasten te betalen. Maar bioscoop, uit eten, een boek kopen, kleding, schoenen, en dergelijke kopen was nauwelijks tot niet mogelijk. Ik ben daar wel van geschrokken hoe erg weinig geld hebben een sociaal leven beperkt. Ook als er iets stuk gaat is er geen geld om het te maken. Ik snap nu veel beter waarom mensen met heel weinig geld soms alles maar laten gaan. Je gaat de moed opgeven, niets kan gemaakt worden en langzamerhand wordt jouw omgeving meer afbraak dan fijne woonomgeving. Schoonmaken kan daar niet tegenop.

Ik zou het overigens niet kunnen in overdadige weelde te leven als een ander amper iets heeft.

Ook ben ik het met je eens dat Geld maakt niet gelukkig een uitspraak is van mensen die geen geldzorgen hebben.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

2 jaren 11 maanden geleden #105817 door
Overdadige weelde hoeft niet, maar gewoon leven zonder me zorgen te hoeven maken over geld is wel genoeg.

Ik ben spaarzaam.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105825 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2023 - Leestafel is haar GELD waard!
Gehannes

Lieke Noorman

Opa kon wonderen verrichten, maar je kon beter niet over hem praten, leerde Lieke Noorman al op jonge leeftijd. Het had iets met geld te maken. Alleen haar moeder raakte nooit over hem uitgepraat en zo werd ‘Opa uit ’s-Gravenhage’ iemand die ze zelden mocht zien, maar die altijd aanwezig was.

Noorman duikt in de geschiedenis van haar grootvader en zijn wonderlijke omgang met geld, van haar moeder die riep ‘bezit is diefstal’ en van haar vader die de visite advies gaf over beleggingen. Ondertussen zaten Lieke en haar zus romantisch te zwijmelen bij het idee van een artistieke, straatarme toekomst.

Omdat bloed kruipt waar het niet gaan kan, slaat de schrijfster op een dag zelf aan het hannesen. Ze koopt teakbomen in Brazilië en gaat op zoek naar betrouwbare financiële helpers, om te ontdekken dat het niet alles goud is wat er blinkt.

ISBN 9789038811499 | Paperback | 272 pagina's | Nijgh & Van Ditmar | 17 mei 2022

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105826 door dettie
Citaat van de dag

Een van de moeilijkste opgaven in deze wereld is iemand ervan te overtuigen dat een koopje ook geld kost...

Auteur onbekend

2 jaren 11 maanden geleden #105833 door
Tja, als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105836 door dettie
Ik denk dat het gaat om het feit dat een koopje altijd aantrekkelijk is maar het kost toch ook geld. Je bent dus evengoed altijd geld kwijt ook al is het een koopje.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden