Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2023 Leestafel krijgt POST

Lees meer
3 jaren 4 weken geleden #105479 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2023 Leestafel krijgt POST
Oh leuk ik heb het boek over de eenzame postbode ook uit de bibliotheek gehaald!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

3 jaren 2 weken geleden #105558 door
Beantwoord door in topic Re: thema mei 2023 Leestafel krijgt POST
De eenzame postbode heb ik uit.

Het blijft toch een wat merkwaardige figuur., hoewel ik aan het begin wel kon meeleven met het traplopen. Ik heb ook als vakantiebaantje een huis aan huis krantje bezorgd in een wijk, waar de brievenbussen niet allemaal beneden waren, hetgeen dus betekende dat ik trap op, trap af moest lopen. In bed liep ik nog trappen. Naar ik meen heeft m'n moeder me nog geholpen. Men heeft me zelfs een vast baantje aangeboden, maar dat zag ik toch echt niet zitten.

Lees meer
3 jaren 5 dagen geleden #105633 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2023 Leestafel krijgt POST
Ik ben halverwege gestopt met de eenzame postbode. Ik vond het vrij langdradig en saai.

Jammer maar helaas.

Dettie

3 jaren 5 dagen geleden #105634 door
Dat langdradige vond ik wel meevallen, maar eerlijk gezegd begrijp ik z'n handelingen niet zo. Toch zal ik het volgende boek ook wel lezen.

Lees meer
3 jaren 5 dagen geleden #105637 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: thema mei 2023 Leestafel krijgt POST
Poststempel Verdun; 400 brieven van mijn moeder en In weerwil van mijn woorden had ik al gelezen.

De ansichtkaart de afgelopen week. Dat is een mooi maar ook schokkend verhaal. Meer informatief geschreven dan als roman.

2 jaren 11 maanden geleden #105780 door
Ik ben nu bezig in De verloofde van de postbode. Dit is eigenlijk geschreven vanuit de positie van Tanja, de serveerster, die een oogje op de postbode heeft. Het begin overlapt in zekere zin het eerdere boek. Ook Tanja gedraagt zich merkwaardig. Beide personen hebben hun vervelende trekjes. Bilodo, die brieven open stoomt en later het leven van de auteur overneemt en Tanja, die Bilodo, die z'n geheugen tijdelijk kwijt is, in de waan wil laten dat zij zijn verloofde is. Je zou zeggen dat ze elkaar verdienen.

Tijd voor maken pagina: 0.482 seconden