Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema mei 2023 Leestafel krijgt POST

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105344 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: thema mei 2023 Leestafel krijgt POST
Leuk al die informatie Renate!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

3 jaren 1 maand geleden #105345 door
Beantwoord door in topic Re: thema mei 2023 Leestafel krijgt POST
Tja, Kayak was vroeger m'n favoriete band. Ook het eerste concert waar ik naar toe ben geweest. In totaal heb ik ze 3 keer live gezien. Vanaf dat eerste concert wilde ik toetsen spelen, dus voor mij toch een band die me nog steeds een warm gevoel geeft. Ik heb ook zo'n beetje alles van ze. Indertijd ik m'n ouders de kop gek gezeurd om pianoles te mogen krijgen, maar dat duurde nog tot ik 18 was. Toen ik 19 was kocht ik m'n eerste synthesizer, die ik nog steeds heb. Na 2 jaar ben ik weer met pianoles gestopt, omdat m'n lerares vond dat ik beter compositie kon gaan studeren. Dat heb ik overigens nooit gedaan, hoewel ik dat nu wel wil gaan doen. Ik heb informatie gevraagd over een cursus muziektheorie en solfège bij de popschool Den Haag, maar nog niet gekregen.

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105351 door dettie
De postbode

Hedda Martens

Hoog op een berg ligt een betoverende stad, waar het licht in steeds wisselende schakeringen overheen speelt. Dat licht kan daar zelfs het geluid overnemen, of zo concreet worden dat elke tijd, elke plaats voorhanden is: wie er eenmaal woont, ziet al zijn wensen vervuld.

Dat geldt zeker voor Felix, die vanuit een van de stadstorens uitkijkt over de landstreek rondom, waar zijn vriend Steven werkt aan een groot, gezamenlijk plan. Ook zijn voormalige huisgenote Marie volgt hij met zijn kijker; zij is vrijwillig uit de stad vertrokken op weg naar een onbereikbare geliefde.

En tussen alles door fietst rinkelend de postbode.

ISBN 9789021433615 | Paperback | 170 pagina's | Querido | 21 mei 2008

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105352 door dettie
Citaat van de dag

Auteur onbekend

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105364 door dettie
Flessenpost

Diverse auteurs

Sinds 1990 vond Ferwerda meer dan tweehonderd berichten in een fles. De schrijvers kregen stuk voor stuk bericht van de jutter. Als er tenminste een ouderwets adres op de brief staat.

„De laatste jaren vind ik ook briefjes met een 06-nummer erop of een e-mail adres. Daar begin ik niet aan. Kinderen schrijven ook steeds vaker in het Engels. Ze hopen natuurlijk dat hun flessenpost de halve wereld overgaat, terwijl ze blij mogen zijn als ze de Franse of Engelse kust halen.

Op een goede flessenpost staat in ieder geval de dag, plaats en liefst ook tijd waarop de fles in het water is gegooid. Ook moet de fles opvallend zijn. Donker glas is moeilijk te vinden. Het is belangrijk om de fles droog te maken van binnen, anders loopt de inkt uit en is het briefje onleesbaar. En niet vergeten om je adres te vermelden.”

Soms is het een ansichtkaart van een kind. Soms de bemanningslijst van een Amerikaans oorlogsschip. Of een wanhoopskreet van dronken badgasten.

De flessenpostbrieven die Leendert Ferwerda uit Sint Annaparochie op het wad bij Zwarte Haan vond, krijgen in dit boek een vervolg. Negentien moderne Friese auteurs schreven ieder een reactie op een flessenpostbrief. De post en de antwoorden zijn in deze zeezoute verhalenbundel verzameld.

ISBN 9789033006609 | Paperback | 94 pagina's | Friese Pers/Noorboek |

vertaald door A. Kerver

Lees meer
3 jaren 1 maand geleden #105365 door dettie
Citaat van de dag

Flessenpost: Een lege fles met inhoud

Auteur onbekend

Tijd voor maken pagina: 0.477 seconden