Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema september 2022 - Leestafel geeft richting

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103218 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema september 2022 - Leestafel geeft richting
Citaat van de dag

Wie altijd maar vooruit wil, verliest de weg terug.

Stef Bos (1961-)

Nederlands zanger en auteur

ha ik zie dat ik geen nieuw citaat geplaatst had. Sorry!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103224 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema september 2022 - Leestafel geeft richting
Was ik maar thuis blijven zitten

Roger Rapoport (red)

Zoals het klokje thuis tikt, tikt her op vakantie meestal niet. Als je je op reis druk loopt te maken over een volle camping, een hotel zonder een overdadig ontbijtbuffet of een vertraagd vliegtuig, wees dan blij dat je niet mee bent gegaan met dit vijftigtal reizigers, onder wie....

* Tom Turman, als hij met een grote salamiworst heel vervelende en dronken douaniers te lijf gaat bij een grensovergang van Togo naar Ghana;

* Linda Ballou, als zij in Haïti door agenten die maar niet van haar beha af kunnen blijven wordt verdacht van cannabissmokkel;

* Marilou Brewer, als zij in Mexico koortsaanvallen, diarre en ziekenhuisbezoek moet trotseren om er dan pas achter te komen dat ze ook lekker thuis had kunnen blijven.

ISBN 9789045300498 | Paperback | 240 pagina's | Bzztoh | juni 2005

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103225 door dettie
Citaat van de dag

Er is maar één middel om te leren thuisblijven:

op reis gaan

Karel Jonckheere (1906-1993)

Vlaams auteur

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103226 door dettie
Maar kom wel terug

Toon Tellegen

De sluipwesp ging op de hoogste tak van de den zitten en riep: 'Blijf maar weg!' en 'Ik ben heel blij dat je weg bent!' en 'Kom maar nooit meer terug!' en 'Als je terugkomt jaag ik je meteen weer weg!'

Nadat hij uren zo had geroepen en schor was geworden klom hij naar beneden.

'Waarom roep je dat?' vroegen de dieren hem.

Sommigen balden hun vuisten of scherpten hun nagels. Ze waren woedend. Ze misten de mier en wilden dat hij terugkwam.

'Sst,' fluisterde de sluipwesp, 'ik wil ook dat hij terugkomt. Ik doe tegenstrijdig. Zo heet dat.'

In Maar kom wel terug! staan de dierbaarste verhalen van Toon Tellegen over weggaan, achterblijven en gemis.

Toon Tellegen is schrijver en dichter, vooral bekend van zijn dierenverhalen over de mier en de eekhoorn. Ze worden ook door volwassenen graag gelezen.

ISBN 9789021400907 | Hardcover | 64 pagina's | Querido | december 2015

Lees meer
3 jaren 9 maanden geleden #103227 door dettie
Citaat van de dag

Ga met uw tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug

Stanislaus Kotska(1550-1568)

Pools jezuiet

3 jaren 9 maanden geleden #103228 door
Ik lees zijn boeken graag, maar het valt me op dat ze hier voor zo ver ik weet nog niet besproken zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.525 seconden