Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2022 - Op elk potje past een dekseltje (Huwelijk)

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101415 door dettie
Bruiloft aan zee

Abdelkader Benali

'Een familieverhaal dat laveert tussen een komedie en een sprookje, Benali beschrijft het Marokkaans magisch realisme met veel dynamiek.' - The Guardian

Op de vooravond van de bruiloft van zijn zusje Rebekka ontdekt de jonge Lamarat dat Mosa, de bruidegom, ertussenuit geknepen is. Zijn vader draagt hem op de deserterende bruidegom op te sporen. De alwetende taxichauffeur Chalid helpt hem op weg...

Bruiloft aan zee is een roman vol passie, schaamte en culturele verwarring, die op aanstekelijke wijze verslag doet van het conflict tussen de tradities van 'de landstreek' en het leven in 'de West'.

Abdelkader Benali werd in 1975 geboren in Ighazzazen (Marokko). Hij woont vanaf zijn vierde in Nederland. Hij schrijft columns, toneelstukken, poëzie, verhalen en romans, waarvan er al heel wat werden bekroond, o.a. met de Libris Literatuur Prijs. Zijn werk wordt ook in vele talen vertaald. In 2021 hield hij de 25ste Henri Nouwenlezing.

ISBN 9789029504690 | Hardcover | 192 pagina's | De Arbeiderspers | januari 2016

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101416 door dettie
Citaat van de dag

Een bruiloft is een landing die er uitziet als een start.

Paul Hubschmidt (1917-2002)

Zwitserse film- en theateracteur.

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101418 door dettie
Gezien de weinige reacties neem ik aan dat dit thema niet erg aansloeg.

Dus... Als jullie thema's weten dan graag!!

Dettie

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101429 door marjo
Dat heeft vooral te maken met het soort boeken dat voorbij kwam. Ik heb er geen gezien die ik zou willen lezen.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden