Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2022 - Op elk potje past een dekseltje (Huwelijk)

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101340 door dettie
Citaat van de dag

Wil jij trouwen?'

'Ik zie er de zin niet van in. Voor mij moet de enige band de liefde zijn. Ik ben te romantisch voor het huwelijk.'

'ik ook,' zei hij droog.

Rosita Steenbeek (1957-)

Nederlands schrijfster

Uit: De laatste vrouw

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101351 door dettie
Het Rosie effect

Graeme Simsion

Don Tillman en Rosie Jarman zijn getrouwd en wonen in New York. Juist als Don wil vertellen dat Gene komt, zijn schuinsmarcherende beste vriend uit Australië, heeft Rosie nieuws: ze is zwanger. Op zijn geheel eigen wijze verwerft de autistische Don in no time alle kennis over vader worden. Maar zijn oude zwakheden komen weer boven en brengen hem in de problemen.

Terwijl hij opgaat in het perfectioneren van alle praktische details, verliest hij zijn emoties totaal uit het oog. Hij dreigt Rosie kwijt te raken op het moment dat ze hem het hardste nodig heeft.

De Australiër Graeme Simsion is de auteur van de internationale bestseller Het Rosie Project. Het Rosie Effect is de opvolger van deze wereldwijde hit. Simsion werkte als consultant voor hij fulltime schrijver werd.

ISBN 9789021017433 | Paperback | 432 pagina's | Luitingh-Sijthoff| september 2015

Vertaald door Linda Broeder

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101352 door dettie
Citaat van de dag

Mijn roman zit hopeloos in het slop. Ik ben zo verliefd geworden op mijn held, dat ik het niet over mijn hart kan krijgen hem met een ander te laten trouwen.

Auteur onbekend

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101358 door dettie
Benjamins bruid

Yvonne Keuls

Dolores is 12 jaar als zij in 1935 met haar moeder naar Nederland repatrieert. Zij heeft nog geen idee wat het leven voor haar in petto heeft. Een bewogen leven zal later blijken. Cruciaal zijn haar drie huwelijken, en op latere leeftijd de komst van de jongeman Benjamin, die zij als haar verloren zoon gaat beschouwen.

Benjamins bruid is het meeslepende en ontroerende levensverhaal van Dolores, maar het is ook het verhaal van haar Indische familie, haar echtgenoten, haar vrienden en vooral van haar zoon en diens plaatsvervanger.

De enigszins getroebleerde moeder-zoonrelatie wordt in deze nieuwe roman van Yvonne Keuls op ontwapende wijze neergezet. Zij schuwt daarbij thema’s als dementie, homoseksualiteit en het feminisme niet, waarmee ze ook de tijdsgeest van de jaren 60, 70 en 80 verbeeldt. Daarnaast is Benjamins bruid een ode aan artistieke en creatieve mensen.

Yvonne Keuls (1931) schrijft met humor en op persoonlijke en ontwapende wijze. Haar eerdere romans werden veelal bekroond en zijn uitgegroeid tot klassiekers van de Nederlandse literatuur. Haar romans, maar ook haar korte verhalen weten nog altijd veel lezers te vinden.

ISBN 9789041413901 | Paperback | 284 pagina's | Ambo Anthos | november 2008

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101359 door dettie
Citaat van de dag

De meimaand is een kus, die de hemel aan de aarde geeft, opdat ze thans zijn bruid en weldra moeder worde.

Friedrich von Logau (1605-1655)

Duits dichter en epigrammatist

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101368 door dettie
Bruiloften over de hele wereld

Anita Ganeri

- Waarmee zijn de handen van een hindoe-bruid versierd?

- Hoe kiezen vrouwen van de Woodabe-stam een man?

- Waarom trapt de joodse bruidegom aan het einde van de bruiloft een glas kapot?

Maak een reis over de wereld en ontdek hoe mensen uit verschillende culturen een bruiloft vieren.

In de serie Vieringen en rituelen lees je hoe mensen over de hele wereld stilstaan bij belangrijke gebeurtenissen in hun leven. Je komt veel te weten over gebruiken en ceremonies rond zulke gebeurtenissen, ook in minder bekende culturen. Elk boek sluit af met een uitleg om je eigen kunstwerk te maken!

ISBN 9789086647132 | Hardcover | 32 pagina's | Uitgeverij Ars Scribendi | juni 2021

Vertaald door Janne van der Leer | Leeftijd 12+

Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden