Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100571 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE
Citaat van de dag

Als vrouwen niet in de mijnen mogen werken, waarom laten ze de mannen dan toe om theekopjes te beschilderen?

Agnes McLaren (1837-1913)

Engels doktores en feministe

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100576 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE
Interessant artikel! Het boek van vandaag lijkt me ook wel interessant.

Ik heb het dus eigenlijk niet koud ook al is het maar 14-15 graden. Kwestie van je aankleden. Dat wordt dan weer niet genoemd in het artikel!

Ik zit echt niet te bibberen! En als iemand hier in huis wel bibbert en een trui niet helpt mag (!) de verwarming wel hoger.

Jouw soort thermostaat ken ik niet dan. Wij hadden er ooit een die werkte zoals ik aangaf. Nu hebben we alleen maar cijfers.

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100577 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE
Het gekke is dat ik het altijd koud had en nu ik de verwarming niet aan heb, heb ik het niet koud meer! Ik heb soms wel een dekentje over mijn benen als ik lang stilzit maar dat is dan ook genoeg.

Dettie

4 jaren 7 maanden geleden #100580 door
Nou 14 graden is mij echt te koud in huis. Ik heb geen problemen met het aantrekken van een trui, maar ijskoude handen en voeten zijn ook niet prettig. En om binnen handschoenen aan te trekken is ook lastig.

Ik kan me wel herinneren dat het in mijn wisselwoning op een gegeven moment behoorlijk koud was en zelfs met de verwarming vol open werd het niet echt warmer dan een graad of 17. Punt was dat ik toen op de zevende etage woonde en dat de voor- en achtergevel van de woningen boven en onder me verwijderd waren. Het was wel met plastic afgesloten, maar dat helpt natuurlijk ook niet echt in de winter. Gelukkig kon ik toen nog veel bij m'n vader zitten.

Ik stook niet echt en krijg dus altijd het grootste deel van de stookkosten terug.

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100583 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE
Dit zijn van die dingen waar je over bezig kunt blijven: iedereen ervaart de temperatuur anders - Dettie: ik denk dat je nu gewend bent aan deze temperaturen, stond ook in het artikel, dat je er aan went - en inderdaad maakt het veel uit hoe je huis ligt ten opzichte van andere, en hoe het gebouwd is en zo. Ha en of je een actief iemand bent of de hele tijd zit!

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100588 door dettie
Te koud? Te warm?

Eet wat bij je past

Irene Lelieveld

Dit boek vol recepten is voor mensen die het vaak koud hebben of juist het altijd erg warm hebben.

Iedereen voelt dat peper het lichaam verwarmt en pepermunt juist verfrist. Door verwarmend te eten stimuleer je de stofwisseling en verdwijnt niet alleen het constante onbehagelijke koude gevoel maar ook veel gerelateerde klachten zoals: overgewicht, vermoeidheid, een slechte spijsvertering en een zwak immuniteitssysteem.

Door thermisch warm te eten stimuleer je het verwarmende effect in het lichaam. Maar wanneer je het heel warm hebt is het juist onverstandig om ze te eten en moet je leren meer verfrissend voedsel te nuttigen.

De theorie over de factoren die koude veroorzaken of juist warmte worden aangevuld met verwarmende en verfrissende recepten. Compleet met thermische voedingslijsten en uitleg hoe je gezond kunt gaan eten als je het erg koud of juist warm hebt.

ISBN 9789038924465 | Paperback | 160 pagina's | Uitgeverij Elmar | oktober 2014

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden