Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100565 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE
Binnen is het...even kijken 14 graden nu. Gisteren was het kouder, ligt natuurlijk ook aan de buitentemperatuur. De deur staat open, net zo ver dat de kat er niet door kan. Jullie zitten denk ik ingebouwd, dat scheelt enorm. Ons huis staat half vrij.

Maar precies wat jij zegt Dettie: liever koud dan die vieze lucht!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100566 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE
De thermostaat geeft 15 graden aan maar hij kan niet lager. De verwarming slaat niet aan hoor. Toch eens een thermometertje kopen :-)

Dettie

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100567 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE
Het hangt er van af wat voor thermostaat je hebt. Ik heb er nooit een gehad die de actuele temperatuur aangaf, alleen de gewenste. Dus als het bij jou op 15 staat zal de verwarming niet aanslaan zolang het niet kouder is. Het kan dan wel warmer zijn bij jou!

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100568 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema november 2021 - Leestafel geeft ENERGIE

Marjo schreef : Het hangt er van af wat voor thermostaat je hebt. Ik heb er nooit een gehad die de actuele temperatuur aangaf, alleen de gewenste. Dus als het bij jou op 15 staat zal de verwarming niet aanslaan zolang het niet kouder is. Het kan dan wel warmer zijn bij jou!

Nee, dat is niet zo, de thermostaat kan gewoon niet lager aangeven, maar de temperatuur is wel lager. Ik ga vandaag eens op zoek naar een thermometer :-)

Dettie

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100569 door dettie
Toeval bestaat niet... Ik krijg net in mijn mailbox een artikel met de vraag 'Is een koud huis gezonder'

Lees en huiver haha

www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afv...n-koud-huis-gezonder ?

Dettie

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100570 door dettie
Mijn chauffeur en ik

Jules Dister

In Mijn Chauffeur & Ik gaat de auteur terug naar de tijd waarin hij als radiojournalist rondtrok door de oostelijke mijnstreek, vergezeld van een chauffeur die hem door de studio werd meegegeven.

Het waren de jaren 70 van de vorige eeuw, de mijnen werden gesloten en de mensen die ze onderweg ontmoetten praatten honderduit. Hun lyrische ontboezemingen en luidruchtige grootspraak hebben hun stempel gedrukt op het taalgebruik in deze verhalen, een mengeling van spreek- en schrijftaal.

Ondanks hun situering zijn het geen mijnverhalen, het tijdstip van verschijnen, vijftig jaar na de sluiting, is toevallig, de mijnstreek is hier het decor van misverstanden en journalistiek geploeter. Op zeker moment nemen de personages het heft in handen, dan zegeviert het verhaal.

ISBN 9789090290973 | Paperback | 164 pagina's | Helwegen | 2015

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden