Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99434 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART
Citaat van de dag

Doe dingen waar je hart van gaat zingen.

Auteur onbekend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 10 maanden geleden #99435 door
Hebben we het boek van vandaag niet eerder gehad? Ik zie het op 9 augustus staan.

De schrijfster is trouwens Jutta Richter en niet Julia Richter, zoals bij de titel vermeld staat. In stukje er onder staat de naam van de auteur wel goed.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99437 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART
Ha ja ik had haast, ik moest weg, dus het kan best dat het dubbel is geplaatst.

Dettie

4 jaren 10 maanden geleden #99438 door
Tja, dat kan gebeuren.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99441 door dettie
De hond met het gele hart

Jutta Richter

Prins Nieuwman gaat op zijn hurken naast hem zitten.

'Mag ik je aaien?' vraagt hij zachtjes.

De hond geeft geen antwoord. Dan steekt prins Nieuwman heel voorzichtig zijn hand uit en aait hem. De hond zit doodstil. Hij kan zich niet herinneren dat iemand hem ooit zo heeft aangeraakt. Mensenhanden slaan. Voor mensenhanden moet je bang zijn. Het beste is om meteen te bijten. Maar dit is anders...

Lotta heeft de hond in het bos gevonden. Ze wilde altijd al een hond hebben, en daarom heeft ze hem mee naar huis genomen. Naar haar broertje prins Nieuwman. De kinderen vragen Hond waar hij vandaan komt. En dan gaat hij vertellen. Prachtige verhalen. Over meneer G. Od, de grote uitvinder, en Lobkowitz, zijn beste vriend. En over het ontstaan van de wereld: het verhaal van het tegendeel.

Jutta Richter werd met dit boek genomineerd voor de Deutsche Jugendbuchpreis en eindigde bij de eerste vijf.

ISBN 9789025843977 | Hardcover | 80 pagina's | Leopold | juni 2000

Vertaald door Emmy Schipper | AVI M6 | 10-12 jaar

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99442 door dettie
Citaat van de dag

Doe dingen waar je hart van gaat zingen.

Auteur onbekend

Gewoon blijven zingen dus... voor de tweede keer.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden