Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99324 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART
De herinneringen van het hart

Jan-Philipp Sendker

Ik denk dat ik dit boek ga lezen, het lijkt me een mooi verhaal.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

4 jaren 10 maanden geleden - 4 jaren 10 maanden geleden #99325 door
Het trekt mij ook wel. Maar eerst de boeken die ik heb liggen, dan kijken naar Toon Tellegen en dan hopen dat de bibliotheek dit boek heeft. En ik weet niet wat er nog meer op m'n pad zal komen, zoals een boek van Ed Mann (muzikant die met Frank Zappa heeft gewerkt) aan het schrijven is. Ik heb de eerste 2 hoofdstukken gelezen en die maken me heel nieuwsgierig.

Voor het boek van Toon Tellegen moet ik weer naar de Centrale Bibliotheek in Den Haag en dat geldt ook voor het boek van Sendker.

Daar moet ik eerst weer aan toe zijn. Te veel herinneringen aan m'n vader, waarmee ik altijd naar de bibliotheek ging. Bovendien komt de bus ook langs de halte waar ik altijd uitstapte om m'n vader in de revalidatiekliniek (waar hij is overleden) te bezoeken.

Dat wordt nog een probleem als ik naar de opticien moet voor controle van m'n contactlenzen. Ook daar ging ik altijd samen met m'n vader naar toe en dan aten we vervolgens een hapje bij een zaak waar je een extra bord kon krijgen. En ook bij deze reis komt de bus weer langs de halte waar ik uitstapte om m'n vader te bezoeken.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99327 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART
Als je het boek van Ed Mann wilt recenseren dan moet je het zeggen, dan kan ik het eventueel aanvragen.

Dettie

4 jaren 10 maanden geleden #99328 door
Dat wordt een Engels boek en het moet eerst uitkomen. En Engelse boeken worden hier niet besproken. Of het ooit vertaald wordt? Ik denk het niet. Er is zelfs een Nederlander die een boek over Frank Zappa heeft geschreven en ook dat is alleen in het Engels verschenen. Voor een publicatie in het Nederlands is het toch te veel een niche-onderwerp.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99330 door dettie
Ja dat is de vraag natuurlijk. Wij plaatsen wel Engelse boeken, het komt alleen weinig voor.

Er is overigens vanavond laat wel een film over Zappa. Op NPO2 om 22.55 in Het uur van de Wolf. Misschien kan je het opnemen?

Dettie

4 jaren 10 maanden geleden #99333 door
Dat ziet er interessant uit. Ik had iets anders op willen nemen, maar dit trekt me meer. Kan ik lekker in het weekend in stukjes naar kijken, tijdens m'n ontbijt en tijdens m'n lunch, als er geen andere leuke dingen op TV zijn. (Onder leuke dingen versta ik dan kinderprogramma's of iets dergelijks, of iets leuks op Discovery of National Geographic. Op zondagochtend is dat wel het geval, want dan wil ik nog wel eens tijdens m'n ontbijt naar autoprogramma's kijken.)

Ik bewonder Zappa als muzikant, maar niet bepaald als mens.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden