Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99372 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART
Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier

Dee Brown

Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier verhaalt - na een inleidend hoofdstuk tot 1492 - van de periode van 1830-1890, het tijdvak waarin een difinitief einde kwam aan de vrijheid van de oorspronkelijke bewoners van de Verenigde Staten van Amerika.

Dee Brown heeft die catastrofale periode beschreven vanuit het gezichtspunt van de Indianen.

«Dit is het einde van een legende, de onthulling van een bittere waarheid, nooit tevoren werden de ontzettende gebeurtenissen beschreven als in deze Indiaanse geschiedenis van hun ondergang. Met bloed en tranen is dit boek beschreven.» - C.W. Ceram

«Een op historische stukken en getuigenissen steunende documentaire, maar duizendmaal spannender en dramatischer dan welk wild-westverhaal voor de televisie ook, of alle zeventig boek van Karl May. Een huiveringwekkende tragedie.» - Willem Brandt

«Los van zijn waarde als leesevenement heeft het gigantische succes van dit boek de mythe doen wijken voor de historische waarheid.» - Elseviers Literair Supplement «Een hard verslag over de ontsluiting van het Amerikaanse westen, en een van de beste boeken op dit gebied.» - De Volkskrant

ISBN 9789062656714 | Hardcover | 506 pagina's | In de Knipscheer | mei 2011

Vertaald door Jos Knipscheer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99373 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2021 - Leestafel volgt haar HART
Citaat van de dag

Denk niet wit, denk niet zwart maar denk in de kleur van je hart.

Frank Boeijen (1957-)

Nederlands zanger, dichter en muzikant

(Nieuw citaat vergeten, zie ik)

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99374 door dettie
Het hart in de fles

Oliver Jeffers & Robbii Albright(ill)

Aaaah dit zondagboek was zo'n prachtig boek, helaas heb ik het niet meer, maar zo moooooi

Dettie

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99378 door marjo
Als je je het boek na 10 jaar nog herinnert zal dat wel kloppen. Ik ken het niet.

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99383 door dettie
Het is een kinderkoesterboek. Ik had hem in Castricum en herlas het af en toe. Op een of andere manier troostte het boek mij steeds.

Ik herkende veel en werd er blij van.

Dettie

Lees meer
4 jaren 10 maanden geleden #99384 door dettie
Het hart in de fles

Oliver Jeffers

Er was eens een doodgewoon meisje. Op een dag gebeurde er iets wat haar verdrietig maakte. Dus stopt ze haar hart in een fles en hing die om haar hals. Maar daarna leken de dingen leger dan ze geweest waren. Zou ze weten hoe en wanneer ze haar hart terug moest krijgen?

Oliver Jeffers is de illustrator van onder andere de razend populaire prentenboekenserie 'De krijtjes'. Zijn prentenboeken zijn uitgegeven in meer dan 30 talen, en hebben internationaal veel prijzen gewonnen. Zo won Oliver met 'De krijtjes staken!' een Zilveren Griffel in 2015, het vervolg 'De Groeten van de krijtjes' won de Goodreads Choice Award 2015 en met 'Een vriendje voor altijd' won Jeffers datzelfde jaar de titel Junior Book of the Year bij de Irish Book Awards.

Naast prentenboeken maken, doet Oliver Jeffers nog veel meer. Zo maakte hij een serie kunstwerken waarbij het gebruikmaakte van bestaande schilderijen. Oude familieportretten doopte hij in een felle kleur verf, waardoor er nog maar een gedeelte van het originele schilderij te zien is, wat een supergrappig effect geeft. Verder maakt Oliver van alles. Van losse tekeningen en grappige projecten tot stadsgidsen met leuke illustraties. In al zijn werk zie je de bijzondere en grappige elementen terug, die zijn prentenboeken tot zo’n enorm succes maken. Het favoriete krijtje van Oliver Jeffers is het regenboogkrijtje.

ISBN 9789049924348 | Hardcover | 36 pagina's | Dutch Media | december 2010

Vertaald door Bies van Ede

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden