Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2020 - KEUZE in boeken

Lees meer
6 jaren 5 maanden geleden #93024 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema januari 2020 - Keuze in boeken
Kiezen!

Ben Slingenberg

Wieteke is niet alleen verliefd maar ook vreselijk nieuwsgierig, Ze kan het niet laten om zich met haar nieuwe klasgenootje Nalini te bemoeien,. Maar Nalini doet helemaal niet aardig, Binnen een dag hebben Wieteke en haar vriendje Stijn al ruzie met haar, Wat is er met Nalini aan de hand?

Wieteke besluit dat ze een echte vriendin voor Nalini wil worden. Een hartsvriendin! Daardoor heeft ze ineens minder aandacht voor heer vriendje Stijn. Wat is het leven toch ingewikkeld....

Wieteke heeft het er in elk geval voor over, en als ze op een keer na schooltijd Nalini de andere kant op ziet lopen, gaat ze achter haar aan. Dan wordt haar veel duidelijk.

Recensie

Wieteke en Anouk zijn al jarenlang hartsvriendinnen; alles doen ze samen en natuurlijk zijn ze allebei ook nog verliefd op Stijn, de leukste jongen van de klas. Als ze een nieuwe klasgenoot krijgen, verandert er veel. Nalini is niet het type “hartsvriendin”, ze stoot eerder af. Maar Wieteke ontdekt dat er meer met Nalini aan de hand is. Ondanks Nalini's gedrag probeert Wieteke keer op keer contact te zoeken met haar. Dit betekent voor Wieteke dat zij steeds keuzes moet maken, tussen Nalini en Anouk, tussen Nalini en Stijn en tussen Nalini en Wieteke zelf.

Ben Slingenberg heeft met dit boek een voor kinderen herkenbaar en soms verdrietig verhaal geschreven. Veel korte hoofdstukken met aansprekende titels. Het christelijk geloof komt op een natuurlijke manier ter sprake. In het boek zijn stripachtige zwartwittekeningen verwerkt; moderne kleurige omslagtekening. Voor kinderen vanaf ca. 10 jaar.

M. Lolkema

ISBN 9789023991182 | Hardcover | 128 pagina's | VBK media | augustus 2004

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 5 maanden geleden #93025 door dettie
Citaat van de dag

Als ik moet kiezen tussen twee kwaden, kies ik altijd wat ik nooit eerder probeerde.

Mae West (1892-1980)

Amerikaans filmactrice en scenarioschrijfster

Lees meer
6 jaren 5 maanden geleden #93026 door dettie

Marjo schreef : 'In de deuropening van de dood'

Ik twijfel: vind ik dit mooi gezegd of slaat het de plank mis?

Ik heb er geen gedachten bij eigenlijk. Ik zie het als bijna dood, de deur naar de dood staat open.

Waarom zou het volgens jou de plank kunnen misslaan Marjo?

Dettie

Lees meer
6 jaren 5 maanden geleden #93034 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema januari 2020 - Keuze in boeken
Ik vind een deuropening niet passen bij de dood. Ik zou drempel gebruiken omdat dat een woord is dat meer algemeen is.

Lees meer
6 jaren 5 maanden geleden #93037 door dettie
Kiezen vanuit je hart

Albert Sonneveld

Mensen moeten keuzes maken die hun verdere leven beïnvloeden. Dat betreft onder andere het kiezen van een studie en de verdere loopbaan, de sociale contacten en het aangaan van een relatie.

Dit boek gaat ervan uit dat naast het gebruik van de hersenen ook het hart een grote rol speelt bij het tot stand komen van een keuze. Stap-voor-stap worden de processen die spelen bij het maken van keuzes beschreven; van rationele denkmodellen tot bijzonder intuïtieve mogelijkheden om tot een besluit te komen. Daarbij komen aspecten aan de orde zoals waarden als drijfveer, angst als slechte raadgever, de anatomie van kiezen, kiezen op basis van je gevoel en vanuit het gezond verstand, kiezen zonder schuldgevoel en anderen helpen met kiezen.

Alle hoofdstukken bevatten praktijkvoorbeelden, opdrachten en oefeningen. Het boek is vooral een werk- en ervaringsboek. Voor een breed publiek geschreven werkboek dat de lezer zal helpen zijn keuzeproces inzichtelijker te maken en zonodig aan te passen waardoor de kwaliteit van zijn leven kan verbeteren.

Drs. P.C.B. de Jager

ISBN 9789081856508 | Paperback | 175 pagina's | Clustereffect | februari 2012 (heruitgave)

Lees meer
6 jaren 5 maanden geleden #93038 door dettie
Citaat van de dag

Soms moet je keuzes maken...nee zeggen...en voor jezelf kiezen...

niet uit egoïsme...maar simpelweg om het feit dat je anders jezelf kwijtraakt. -

SMLY.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden