Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2018 - Boeken M/V

7 jaren 8 maanden geleden #88313 door
Beantwoord door in topic Re: Thema november 2018 - Boeken M/V
Prince droeg schoenen met hoge hakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88315 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema november 2018 - Boeken M/V
:D Wat weet jij toch veel Renate!

Dettie

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88316 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema november 2018 - Boeken M/V

Dettie schreef : Portret van een man van Jens Christian Grøndahl vind ik wel een berdineboek.

Dettie

Die hele Grøndahl is wel wat voor mij, geloof ik, maar nog niets van gelezen.

7 jaren 8 maanden geleden #88318 door
Beantwoord door in topic Re: Thema november 2018 - Boeken M/V
Als het om muziek gaat, weet ik vrij veel.

Van sommige dingen weet ik meer dan van andere dingen.

Vraag me niets over Nederlandstalige muziek, want daar weet ik vrij weinig van.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88319 door dettie
Vrouw of vos

David Garnett

De pasgetrouwde Richard en Silvia Tebrick maken een wandeling rond hun landgoed. Hij wil de jacht zien. Zijn vrouw heeft niet zoveel met jagen, maar volgt haar geliefde echtgenoot. Wanneer de jachthonden voorbij zijn en Richard omkijkt naar zijn vrouw, ziet hij haar niet meer: waar Silvia stond, staat nu een kleine, felrode vos die hem geschrokken aankijkt.

Wat kan Richard anders doen dan zijn vrouw mee naar huis dragen, verstopt in zijn mantel zodat niemand haar gruwelijke transformatie ziet? Hij stuurt het personeel weg, en schiet zijn honden achter in de tuin dood. Want deze vos is zijn vrouw, en hij zal haar beschermen tegen elk gevaar. Hij kleedt haar in haar favoriete jurken, voert haar thee en biscuits en verzint een techniek waardoor ze hun kaartspelletjes kunnen blijven spelen. Hij houdt van haar, hoe ze er ook uitziet.

En toch begint hij te twijfelen. Hoeveel van zijn vrouw is er eigenlijk nog over, nu ze iets te gretig achter de eenden aan begint te rennen, nu haar tafelmanieren zienderogen achteruitgaan en ze niet langer naast hem, maar aan het voeteneinde of zelfs onder het bed slaapt? Hoe kan hij zijn liefde nog uiten, nu zij zelfs tunnels in de tuin graaft om aan hem te ontsnappen? Wat houdt zijn gezworen eed van echtelijke trouw nog in, wanneer zij hem trots haar nestje vossenjongen toont?

David Garnett verblufte de wereld in 1922 met dit fabelachtige debuut, waarin humor en tragiek op meesterlijke wijze verenigd zijn. Zoals de wonderlijke metamorfose van Silvia Tebrick, werd Garnett na publicatie van Vrouw of vos van de ene op de andere dag een sensatie, en hij zou zich voortaan in het middelpunt van de Londense literaire leven bevinden.

ISBN 9789059367852 | Hardcover | 143 pagina's | Cossee | maart 2018

Vertaald door Irwan Droog

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88320 door dettie
Citaat van de dag

Alleen vrouwen in soepadvertenties vinden het elke dag prettig als hun man thuiskomt.

Simon Carmiggelt (1913-1987)

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden