Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Suzanne van der Schot - Moeilijk te geloven (debuut)

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9430 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee dat doe ik ook zeker niet, dat werd ook heel duidelijk in dat boek gezegd, hoeveel het betekent voor zowel de zusters als de mensen die naar de kerk komen. Voor de schrijfster zelf was het bidden juist het rustpunt, evengoed had ze over bepaalde dingen wel haar bedenkingen.

Maar het was voor mij persoonlijk iets wat ik vreemd vond.

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9438 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
De kracht van gedachten (en bidden is positief, dat is tenminste de bedoeling) is niet alleen voor degene die ze denken en de personen die daaraan geloven of er in meegaan, belangrijk. Je kunt heel wat met je gedachten. Ze hebben voelbare kracht. Iedereen heeft wel eens omgekeken omdat iemand naar hem stond te staren. Of de telefoon opgenomen en iemand aan de lijn gekregen die hij zelf wilde gaan bellen. Wanneer er gebeden wordt en met name wanneer heel veel mensen tegelijkertijd voor het zelfde bidden kan dat een hele positieve invloed hebben. Alleen al daarom denk ik dat contemplatieve kloosters zinvol zijn.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9439 door dettie
Ik vond nog twee sites

stadsmonniken www.stadsmonniken.nl/

Gemeenschappen van jerusalem jerusalem.cef.fr/NOUVEAU/LdV/Accueil_NL.php

ja berdine het kwam ook in het boek heel duidelijk naar voren wat voor kracht het gezamenlijk bidden mensen gaf. Dat was ook een van de mooie dingen in het boek.

bernadet

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9735 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik schrijf in mijn verslag dat iedereen op een bepaald moment voor de keuze komt te staan of je verder wilt zoals je bezig bent. De meesten laten zich voort kabbelen denk ik. Suzanne van der Schot is een radicaler type. Als ze ergens voor gaat, dan doet ze dat goed.

Ik ben katholiek van huis uit, maar doe er niets meer aan. Misschien kan ik me daarom niet zo goed inleven in haar enthousiasme.

lees het verslag www.leestafel.info/suzanne-van-der-schot

marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9741 door dettie
Je vraagt in je verslag of ze toch een dagboek bijhield, volgens mij is dat zo en staat het ook ergens, na de jongerendag dacht ik (weet niet zeker hoor) Maar ze schrijft sowieso over haar gedachten op bij het lezen van de geschriftteksten. Misschien dat ze daar ook herinneringen uit haalt?

bernadet

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9744 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De middagen schrijft ze ja, maar ik dacht alleen "verantwoorde"teksten. Ze had toch verder geen tijd?

Maar het moet wel, het is veel te moeilijk om herinneringen aan twijfels

terug te halen lijkt me.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden