Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Suzanne van der Schot - Moeilijk te geloven (debuut)

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9746 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Misschien schreef ze 's middags wel stiekem in een dagboek, de zondagmiddagen waren ook 'geheim'

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9747 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ha ja, dat kan best. Misschien dacht ze er al stiekum aan om er een boek over te schrijven? Je weet maar nooit..

Maar dat wil ik niet denken, dat zou toch een deel van de oprechtheid wegnemen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9748 door dettie
Nee dat lijkt me sterk dat ze dat al vantevoren besloten had.

Maar het lijkt me wel als je zo weinig contact hebt dat je wel behoefte hebt aan een dagboek, het was toch allemaal best heftig zo'n enorme stap te maken en dan nog de taal slecht spreken ook!

Bernadet

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9754 door marjo
We nemen maar aan dat ze er een bijgehouden heeft dan..

Wat ik me nu ook nog afvraag: stel nou dat dat eerste vriendje protestant of joods geweest zou zijn, wat dan??

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9755 door dettie
je maakt het wel spannend marjo! ja wat dan? Inderdaad.

Maar het ging haar vooral om het gebed. Het samenzijn in het gebed. Dat klooster had ook als voornaamste doelstelling samen bidden voorzover ik het begreep. Dat stuitte mij nogal tegen de borst, maar zoals berdine al opmerkte vinden heel veel mensen daar ook troost/rust in en is het voor heel veel mensen belangrijk zo'n moment van bezinning.

Ik weet niet of je als niet jood, joods kan worden. Ik weet wel dat je het kan bestuderen maar of je werkelijk écht joods kan worden?

bernadet

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden #9756 door marjo
Ik dacht dat je je wel kon bekeren toch? Als mensen van een ander geloof willen trouwen met een jood, zullen ze wel moeten!

Het bidden, tja, ik stel het me maar voor als een soort meditatie. Ik zag zondag een stel mensen op de middeleeuwse manier samen mediteren (pagans). Het samen doen zal ieder individu meer kracht geven denk ik, als wanneer je het alleen doet. Ik heb er nooit wat mee gehad, ben te nuchter voor dat soort dingen.

Protestanten bidden niet zozeer samen, zij zingen samen. Dat had misschien ook wel gekund. Maar daar gaat het niet zozeer om. Het is meer dat dit zoeken naar een levensdoel zo heel toevallig richting kloosterordes gegaan is, omdat ze dat vriendje kreeg..

Maar goed ieders leven hangt met toevalligheden aan elkaar..

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden