Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Günter Wallraff - Ik (Ali)

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22957 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Dat bedoelde ik ook, Marjo.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22961 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Eigenlijk zeggen we hetzelfde Marjo, maar we weten ook dat als we een goedkoop brood in een supermarkt als Lidll of Aldi of Dirk v.d. Broek kopen dat de kwaliteit minder zal zijn en dat hoeft niet altijd te zeggen dat de mensen die het gemaakt hebben onder slechte omstandigheden gewerkt hebben.

Als je zeker wilt zijn dan zal je naar de warme bakker moeten gaan.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

18 jaren 2 maanden geleden #22962 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat in een land als Duitsland waar jarenlang een sociaal-democratische regering was en waar je toch ook sterke vakbonden hebt zoiets mogelijk is. Naar de warme bakker gaan helpt denk ik ook niet, Dettie. Je sust wel je geweten maar veel mensen in Duitsland en Nederland kunnen de warme bakker helemaal niet betalen, als ze al weten wat er aan de hand is. Heeft het stuk van Wallraff bijv. ook in De Telegraaf gestaan? Op TV heb ik ook niets gezien.

De oplossing ligt bij de arbeidsinspecties die door de regering moeten worden gecontroleerd, en de regering weer door het parlement. Goede volksvertegenwoordigers moeten we hebben.

Pieter

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22964 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ook hier zeg ik eigenlijk hetzelfde over als jij Pieter.

Mensen kopen het omdat het goedkoop is. Bij onze warme bakker is een brood te koop vanaf E. 2,50 Voor mensen met een gezin en weinig geld is dat erg prijzig en voor ons zelf ook.

Zoals ik al ergens anders schreef moeten ze de bazen aanpakken en niet de verantwoording bij de consumenten leggen zoals het artikel zegt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22979 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ja maar..als wij consumenten het niet kopen dan pakken wij toch die bazen? Ok, geldt niet voor minder draagkrachtigen, maar ik weet wel zeker dat je in die goedkope winkels ook mensen ziet met een dikkere beurs. Als die nu eens gewoon naar die Echte Bakker gaan.

Ik bak overigens mijn brood zelf..maar het is natuurlijk niet alleen brood waar we het over hebben.
Laatst bewerkt doormarjo.

18 jaren 2 maanden geleden #22980 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Het dilemma waar de consument altjd mee zit is de uitwerking van zijn acties op de bedrijven. Als die moeten sluiten staan er een hoop mensen op straat. Volgens mij is een goede regulering, gevolgd door controle de oplossing. En dat moeten we in de politiek afdwingen. Dus de goede partijen kiezen die voor betere arbeidsomstandigheden zijn. En brieven schrijven naar de parlementariërs. Doe ik ook wel eens.

Pieter

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden