Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Günter Wallraff - Ik (Ali)

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22512 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het is nog erger dan dat..ze werden niet geselecteerd omdat ze snel het land uit zouden gaan, maar op grond van het feit dat ze illegaal waren en dat het dus wel even geregeld kon worden dat ze inderdaad uitgezet werden.

Precies, Dettie, dat was dus de horror die ik bedoelde. Gebruiksvoorwerpen, meer niet. Maar hoewel wij weldenkende mensen ervan overtuigd (willen) zijn dat mensen ook als zodanig behandeld worden, dat is helaas niet zo. Nooit geweest. Denk aan slaven, aan kindsoldaten en nog veel meer van dat soort praktijken.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22547 door marjo
Vandaag een lang artikel in de krant over de slavernij.

Niet de slavernij in Amerika, nee, de hedendaagse slavernij. En er staat bij dat het niet uit te roeien valt. Precies zoals Wallraff dat ook beschrijft..

Dit is de link naar een oud artikel, voorafgaand aan dat van vandaag.

www.brabantsdagblad.nl/algemeen/opinie/2...oderne-slavernij.ece

18 jaren 3 maanden geleden #22558 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

Marjo schreef : Vandaag een lang artikel in de krant over de slavernij.

Niet de slavernij in Amerika, nee, de hedendaagse slavernij. En er staat bij dat het niet uit te roeien valt. Precies zoals Wallraff dat ook beschrijft..

Dit is de link naar een oud artikel, voorafgaand aan dat van vandaag.

www.brabantsdagblad.nl/algemeen/opinie/2...oderne-slavernij.ece

Ik heb het ten hemel schreiende artikel gelezen, Marjo. Het zou oplosbaar zijn als we er voldoende geld voor over zouden hebben. Hetzelfde geldt voor de zorg, het onderwijs, de politie enz. Maar de meeste mensen denken dat ze al te veel belasting betalen. In die zin is het onoplosbaar.

Pieter

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22561 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Bedankt voor de link Marjo.

Soms snap je niet dat iets wat gewoon werkelijk gebeurt niet te bestraffen is en als blijkt dat veel mensen niets durven aan te geven dan zal je de wet aan moeten passen zodat de mensen wél bescherming krijgen.

Zo simpel zal het wel niet zijn natuurlijk, maar je zet toch je vraagtekens bij dit verhaal.

En over geld voor de zorg gesproken... dit las ik gisteren in de krant

Het belangrijkste probleem van Amsterdam Thuiszorg is de gebrekkige administratie; dat erkende ook de in oktober 2007 vertrokken bestuurder Gerard Tanke in het jaarverslag van 2006. Daardoor is niet vast te stellen hoeveel hulp Amsterdam Thuiszorg daadwerkelijk heeft geleverd. Zorgverzekeraar Agis vergoedt daarom al jaren minder uren thuiszorg dan werden geboden. De thuiszorg moest die uren uit eigen middelen betalen. In 2007 heeft Amsterdam Thuiszorg drie miljoen euro opzijgelegd om die strop te kunnen opvangen.

Een idiote logica... De uren zijn niet duidelijk dus moeten ze de resterende uren uit eigen middelen betalen???? Dan zijn die uren toch wel bekend of ben ik nu gek?

Het hele artikel staat hier tinyurl.com/5b82br

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22564 door marjo
Misschien is dit allemaal wel een gevolg van dat individualisme dat wij hier steeds meer kennen. Je krijgt er zakkenvullers van..

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #22925 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Gunther Wallraff heeft de gemoederen weer in beroering gebracht, nu met een beschrijving van een maand werken aan de lopende band bij de fabriek die broodjes maakt voor Lidl..... Lidl was not amused......

Er stond een kort stukje in De Volkskrant van vrijdag of zaterdag, maar dat heb ik helaas niet meer paraat :cry: .

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Tijd voor maken pagina: 0.536 seconden