Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Martin Schmitz-Kuhl & Anke Kuhl - Alle kinderen Een ABC van gemene versjes 4+

9 jaren 7 maanden geleden #79014 door
Ik weet het niet. Is uiteindelijk veel humor niet gewoon leedvermaak? Kijk naar Laurel en Hardy, naar Tom en Jerry en alle mogelijke andere animatiefilms. De los zit 'm altijd in de vervelende gevolgen voor iemand. Voor mijn gevoel is het een en ander allemaal zo over the top, dat kinderen wel begrijpen dat het een en ander niet serieus bedoeld is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #79015 door dettie
Ja dat bedoelde ik ook te zeggen, dat kinderen met heel andere ogen kijken dan wij. Wij hebben een oordeel als volwassenen en kinderen bekijken dingen onbevangen, met open blik en hebben dat oordeel nog niet wat wij hebben. Kan het niet zo goed zeggen merk ik.

Dettie

9 jaren 7 maanden geleden #79017 door
Ook bij volwassenen is humor vaak leedvermaak. Zelfspot is ergens ook een vorm van leedvermaak.

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #79019 door dettie
Humor is eigenlijk heel persoonlijk. Ieder heeft een eigen gevoel voor humor.

maar om op het boek terug te komen, in dit boek noemen ze het gemene versjes, maar die vallen in feite wel mee. Het is de combinatie van versjes met de afbeeldingen die het 'gemeen' maken. Ik dacht even om het woord vilein te gebruiken maar dat is een te zwaar oordeel.

Het is niet erg subtiel allemaal, wat er weergegeven wordt in dit boek, laat ik het daar maar op houden.

Dettie

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden #79022 door Annemarie
Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Ik ben gewoon een beetje een zeur die dingen al snel gemeen vindt.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 7 maanden geleden - 9 jaren 4 maanden geleden #79027 door marjo
Tja, ik ken inderdaad ook volwassenen die dol zijn op leedvermaak. En kinderen vinden het inderdaad leuk, de boeken van David Walliams en nog anderen, hebben hun succes ook te danken aan dit soort humor. Ik denk wel dat zij het nog moeten leren dat leedvermaak niet echt leuk is! Misschien kunnen ze dat juist leren met een boekje als dit?
Laatst bewerkt 9 jaren 4 maanden geleden doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.623 seconden