Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Martin Schmitz-Kuhl & Anke Kuhl - Alle kinderen Een ABC van gemene versjes 4+

9 jaren 7 maanden geleden #79049 door
Ik denk dat het een en ander weinig verschil maakt met de verhalen van Roald Dahl, waarin ook het nodige aan gruwelijkheden gebeurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80216 door marjo
Je hebt niemand gevonden die dit boek met kinderen beoordeelde? Dan ga ik eens een juf aanspreken. Je hebt gelijk dat er hele gemene tussen zitten, en toch denk ik dat over het algemeen kinderen dit heel goed aan kunnen en er zeker niet gemeen van worden. Buiten dat is het gewoon ontzettend leuk gedaan, zo'n kort rijmzinnetje met grappige tekeningen! De stijl doet een beetje denken aan Jan van Haasteren. Ik vind de de kinderen overigens niet zo stoïcijns, ze staan vaak te grinniken!

Die van Elien met haar toen huisdieren, zo grappig.. en Frank in de stank, dat is toch ook grappig!

Natuurlijk: als je er bij stil staat is het niet leuk voor degene die buiten de boot - of op het beton - valt, maar nou ja, het blijft grappig. Misschien toch wel vergelijkbaar met Chaplin, en consorten. Zoals jij hierboven aangeeft bij punt 2, Dettie.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80225 door dettie
Nee, ik denk niet dat mijn buurtjes dit leuk zullen vinden en om eerlijk te zijn durfde ik het ook niet zo goed.

Hun kinderen worden niet met deze in mijn ogen harde humor opgevoed en ik denk dat ze zouden schrikken of heel hard ooooh zouden roepen.

Er zijn daar natuurlijk wel kleine vriendelijke grapjes of plagerijtjes maar nooit zo grof als dit. En het is vanaf 4 jaar... best wel jong voor dit soort grappen. Bij jouw bieb wordt er eerst naar geschiktheid gekeken en dat vind ik dan een prettiger idee.

Het is gewoon een kwestie van welke humor je aanspreekt. De een vindt dit leuk, de ander dat, daarom kon ik ook niet echt negatief zijn.

Ik vond overigens sommige dingen in dit boek ook leuk en het zijn meer de afbeeldingen die het grof maken, hoewel niet allemaal natuurlijk. Maar voor mij was het net iets teveel maar anderen kunnen het mogelijk heel erg waarderen.

Dettie

die ook wel benieuwd is hoe kinderen erop zullen reageren.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80235 door marjo
Ik zie het niet zo zwart in, maar ik laat het je weten!

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80255 door marjo
Dat wordt na de vakantie, zei de juf - volgende week carnavalsvakantie- maar ze zei al meteen toen ik haar het boek liet zien dat kinderen dat juist leuk vinden die onaardige grapjes, zelfs als het niet grappig meer is.

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80258 door dettie
wat een enge kinderen haha. Nou dan horen we het nog wel of ze het écht leuk vinden.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.543 seconden