Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75762 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+
Ik heb ook geen tuin (wel balkon) en geen kinderen maar dat maakt toch niet uit om dit boek te lezen?

Het is gewoon een erg leuk boek wat op een mooie vlotte manier aan kinderen vertelt hoe alles het hele jaar door groeit en bloeit. Omdat zowel de kinderen als mama andere wensen hebben, komen alle facetten van een tuin aan bod. Zowel groente als fruit al bloemen enz.

Kinderen kunnen dus enorm plezier aan een tuin beleven, niet alleen om erin te werken maar ook om samen met klasgenoten in te picknicken of poppetjes van kastanjes te maken enz. en dat wordt getoond. Erg leuk gedaan.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 1 maand geleden #75763 door
Het lijkt me inderdaad een leuk boek. Ik zou wel meer van m'n balkon willen maken, maar het komt er niet van. Te weinig stimulans.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75776 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+
Die stimulans moet je zelf maken. Als jij het graag wilt dan moet je het gewoon doen. Ik was de enige die op de galerij plantenbakken had gezet en langzamerhand komen er meer bij. Eén moet eens een keer beginnen, dus waarom jij niet? Als eenmaal alles op je balkon staat te groeien en bloeien heb je er enorm plezier van.

In dit boek wordt dat plezier in het verzorgen en zien opbloeien van alles ook goed duidelijk gemaakt. Ik hoop dan altijd dat kinderen dat goed duidelijk wordt, dat bezig zijn met planten en zo heel leuk kan zijn.

Dettie

10 jaren 1 maand geleden #75780 door
Ik weet het, maar het is net als met het maken van Kerstkaarten. Vroeger deed m'n moeder dat en voelde ik me gestimuleerd om ook iets te ontwerpen. Toen m'n moeder was overleden, ontbrak de stimulans om het te blijven doen en stuurde ik gewoon gekochte kaarten.

Ik heb zo veel andere dingen te doen en ik zit toch nooit op m'n balkon. Planten kopen betekent weer dat ik iemand in moet schakelen die een auto heeft en dat komt er niet zo snel van.

Andere mensen hebben ook planten op hun balkon, dus daar ligt het niet aan.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75789 door dettie
Met een fiets en een kratje of doos achterop en/of grote fietstassen kom je ook een heel eind! Het is maar hoe graag je iets wilt.

In het boek komt ook een Louis voor, dat is een jongetje in een rolstoel. Hij zaait van alles en zorgt fantastisch voor alle planten in de bloembakken.

Hij laat aan een emmer aan een touw via het balkon allerlei stekjes en bloembollen naar beneden gaan en hijst via diezelfde emmer weer andere dingen omhoog. Waar een wil is, is een weg.

Dettie

(Die je nu al hoort zeggen dat iemand dat jongetje dan wel aan zaadjes en aarde en zo moet helpen :D ;) ).

10 jaren 1 maand geleden #75790 door
Weet ik, weet ik. De stimulans om iets te doen is niet groot genoeg. Mede omdat ik eigenlijk nooit op m'n balkon zit.

Tijd voor maken pagina: 0.505 seconden