Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76080 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+
Op- en aanmerkingen hebben, is voor mij hetzelfde als kritiek hebben op het boek.

En ik ben het niet met je eens (verrassing! haha :D )

- In mijn recensie staat overigens ook niet dat het een gewoon voorleesverhaal is en er zit een link naar een inkijkexemplaar bij zodat iedereen kan zien hoe het boek samengesteld is.

www.florisbooks.co.uk/authors/book/Gerda...Garden/9781782502593 (op see inside klikken)

Daar kan iedereen zien hoe het boek in elkaar zit en heel informatief is.-

Ik vind het echt een verhaal over een tuin, wat er allemaal bij komt kijken om een tuin te onderhouden en ja de seizoenen komen er ook in voor omdat er nu eenmaal seizoenen zijn, net wat jij schrijft het gaat om de tuin in een bepaald seizoen. Maar die seizoenen voeren in mijn ogen niet de boventoon, wel het werk (zaaien, spitten, wieden, telen, oogsten) dat bij een tuin komt kijken. Het boek geeft in mijn ogen weer wat tuinieren eigenlijk inhoudt.

Je schrijft

"Eh, nee, zoals de planten in die tuin groeien, dat is niet reëel."

Kun je dan voorbeelden geven wat je bedoelt, bij welke planten dan? Kun je planten noemen die niet reëel groeien?

Ik kan me niet herinneren dat ik iets vreemd vond.

Verder meen ik me ook te herinneren dat er meer fout ging dan alleen dat niet water geven. Maar ik heb het boek niet meer in huis ;-)

dus kan het niet nakijken.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76084 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+
'Wat tuinieren eigenlijk inhoudt', ja natuurlijk! En dan ben je gebonden aan seizoenen. Je bent zelfs min of meer gebonden aan maanden, er is nu eenmaal een tijd voor alles. Want dat is tuinieren.

Voor voorbeelden zul je moeten wachten, het boek is ook hier niet meer. Maar ik herinner dat ik echt een paar keer heb zitten fronsen, 'ja, ja, zo snel gaat dat niet..'

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76111 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+
Die appelboom bijvoorbeeld waar ze meteen al na 'het genezen' appeltaart van hadden. Daar gaat volgens mij wel meer tijd overheen, om een boom weer gezond te krijgen. En het gras groeit ook zeer voorspoedig. Nou ja, àlles gaat goed, en dat lijkt me nogal optimistisch. Daarom mocht de buurjongen ook geen water geven, anders ging echt alles perfect..

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76117 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Gerda Muller - Hoera, wij hebben een tuin! 4+
Bij gras zou wel kunnen dat het goed gaat en snel groeit. Met een beetje goede verzorging kom je een heel eind.

Die boom weet ik niet, daarvoor heb ik niet genoeg verstand van bomen en ziektes van bomen.

En dat jongetje heb je waarschijnlijk wel gelijk in.

Maar voor de rest, dingen die niet kunnen? Ach, voor een kind van die leeftijd kan alles nog. ;-)

(even plagen)

Dettie

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76118 door marjo
Het was dan ook geen echte kritiek. Ik vind een opmerking geen kritiek, alleen als het een kritische opmerking is.

Lees meer
10 jaren 2 weken geleden #76122 door dettie
haha. Jij weet het leuk te brengen!

Je schrijft bijv.:

"Het tijdsverloop klopt namelijk niet echt. Het is onmogelijk dat die tuin zo groeit binnen de vier seizoenen die besproken worden."

Als dit geen kritiek is dan weet ik het niet meer.

Dettie

die dit allemaal niet vervelend maar vriendelijk bedoelt.

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden