Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77124 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
Ik had wel begrepen dat het heeeel huiveringwekkend spannend is want deze man schrijft, maar had hij al eerder horrorelementen in zijn boeken?

Dat maak ik niet op uit de recensies van zijn andere boeken die jullie geschreven hebben.

Ben ook een beetje verbaasd dat het nu kennelijk wél erin zit. Arme Willeke :mrgreen:

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77125 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
Ja dit was ( maar vooral aan het einde van het boek hoor) wel mijn horrordebuut :)

Ik zit nu te broeden op een recencie, wat nog niet mee valt, omdat alles zo mysterieus samenhangt en inderdaad ook betekenis heeft.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77126 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
>>>>Dat jongetje vond ik wel heel zielig trouwens. Wat het ook is, het voelde wel degelijk angst en pijn.

Ja dat vond ik ook, vooral ook omdat ik het tot vrij ver in het boek ( eigenlijk tot hij weer verscheen met de tijger) toch vrij letterlijk heb gelezen.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77127 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
Deze auteur schrijft vaker over andere werkelijkheden en mensen/wezens die tot ongewone dingen in staat zijn. Dit boek past dus goed bij hem. Wel is het zo dat ik dit geen horrorschrijver in de klassieke betekenis van het woord is. Anders had ik het ook niet gelezen omdat ik weet dat je dat niet op Leestafel wil. Op de kaft staat een citaat waarin iemand beweert dat het werk van de auteur eigenlijk een genre op zich is. Daar ben ik het helemaal mee eens! Het grootste gedeelte van dit verhaal heeft niks met horror te maken maar er zitten wel een paar horrorelementen in. Ze vormen echter niet het hoofdonderwerp. Dat is de persoonlijke ontwikkeling van de hoofdpersoon.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77128 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden

Willeke schreef : >>>>Dat jongetje vond ik wel heel zielig trouwens. Wat het ook is, het voelde wel degelijk angst en pijn.

Ja dat vond ik ook, vooral ook omdat ik het tot vrij ver in het boek ( eigenlijk tot hij weer verscheen met de tijger) toch vrij letterlijk heb gelezen.

Dat het geen gewoon jongetje was, had ik wel door na die zwarte rook maar had hij iets heel kwetsbaars. Hij was ook duidelijk heel bang voor de politieagent.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77129 door Willeke
Heel naief dacht ik toen nog dat die zwarte rook met dat schieten van die agent te maken had.

Maar ik dacht toen nog dat ik een heel ander boek aan het lezen was, dan het daadwerkelijk was :)

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.535 seconden