Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #76983 door Annemarie
Een mysterieuze thriller met horrorelementen en een prachtige, diepere betekenis.

Lees mijn recensie hier: thrillers-leestafel.info/john-ajvide-lindqvist

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77066 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
He wat leuk, ik ben dit boek ook aan het recenseren. Vond het met vlagen wel érg heftig en gruwelijk eerlijk gezegd.

Maar ook erg goed geschreven. wat me al met al nogal in verwarring achter liet. Wat op zich altijd al betekend dat een schrijver zijn werk goed gedaan heeft.

Ik moet het nog even laten bezinken maar heb nog heel veel vragen, dus wordt vervolgd.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77070 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
Toen ik zag dat je gereageerd had, dacht ik meteen: dit is geen boek voor Willeke. Ik denk dat je bij dit verhaal misschien voorbij de gruwelijkheden moet kijken. Centraal staat het verlangen van de mens te zijn wie hij of zij wil zijn, zonder alle beperkingen die onze maatschappij en ons lichaam ons opleggen. Toen ik dat besefte, begreep ik wel waarom de doucheruimte zo'n aantrekkingskracht op ze uitoefende. Ook wordt heel goed duidelijk gemaakt dat veel verlangens gewoon verlangens moeten blijven.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77090 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
De flaptekst is dan wel redelijk misleidend, het lijkt volgens die tekst meer een surrealistisch verhaal dan een thriller met horrorelementen.

Dettie

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77099 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
Het is het eigenlijk allebei wel.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #77101 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: John Ajvide Linqvist - Ik zal je altijd vinden
Ik had het aangevraagd als recencieboek omdat ik dacht dat het een literaire thriller was en was totáál overvallen door wat ik al lezend aantrof. Als het geen recencieboek was geweest had ik het weg gelegd en ik heb mezelf echt moeten verbijten om door te lezen. Ik heb al te gruwelijke stukken maar met een half oog gelezen.

Maar ik zag ook wel dat hij én goed kan schrijven en grote thema's aan de kaak stelt... het verlangen om los te komen van alle eisen van deze wereld en te mogen zijn wie we willen zijn inderdaad, maar ook de essensiele eenzaamheid van de mens versus de diepe verbondenheid die ze in het washok vinden.

<t></t>
Laatst bewerkt 9 jaren 10 maanden geleden doorWilleke.

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden