Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Paula Hawkins - Het meisje in de trein

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69268 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Het hele boek doet er toe. Ook bij thrillers natuurlijk. Het moet goed in elkaar zitten, boeien en een zeker geloofwaardigheid bevatten.

Wat jij zegt Marjo, zie ik ook wel zo: als de plot tegenvalt lees ook ik het boek minder enthousiast uit. Toch blijf ik dan lezen omdat ik toch alle laatste details ook wil weten. Het verschil tussen plot en afloop is niet altijd duidelijk. Soms schiet de auteur na het onthullen van de plot toch nog een beetje uit de bocht en volgt er eens soort tweede plot.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69269 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Ik heb het bij iedere plot, de ene keer eerder, dan is het niet zo'n best verhaal, en een andere keer later. Je moet van goede huize komen wil je mijn aandacht tot en met de laatste zin vasthouden!

Dit geldt overigens alleen voor thrillers. en waarschijnlijk ben ik om die reden ook snel vergeten wat de afloop was...

Het gaat mij toch meer om hoe het in elkaar steekt dan om de afwikkeling.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69270 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Ik denk dat ze bedoelt dat er ook mensen zijn die gewoon genieten van de taal, de vorm of de mooie gedachten e.d. in een boek. Wat wij een lekker-langzaam-lezen-boek noemen, een jammer-dat-het-uit-is-boek.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69271 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Bij dit boek heb ik juist ook echt van de stijl genoten. Soms zijn er ook beeldschoon geschreven boeken die ondanks dat vreselijk saai zijn. Zowel de stijl als de plot moeten me aanspreken.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69273 door Saraaa123
Beantwoord door Saraaa123 in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Ik lees boeken in principe om het verhaal. Voor langzaam lezen heb ik geen tijd. Dat wil niet zeggen dat sommige boeken niet meer tijd kosten om te lezen.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden - 10 jaren 9 maanden geleden #69974 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Mijn oordeel is een stuk minder enthousiast, hoewel ik gisteravond het boek niet weg kon leggen. Als ik het niet geleend had van iemand die moeite gedaan had om mij het boek te bezorgen, dan had ik het waarschijnlijk na een pagina of dertig dichtgeslagen..

Maar het middenstuk dat is tergend spannend. En dan komt het moment waarop je weet of toch zeker begint te vermoeden hoe het zit. Toen kon ik gaan slapen. Om dan zonet het maar even uit te lezen. Het klopte wat ik vermoedde, en ach ja, ik wil wel even weten hoe de schrijfster dat precies allemaal in elkaar laat passen,. maar thriller van het jaar?

Nou..

Ik vind Rachel trouwens niet onsympathiek! Ik heb het met haar te doen.
Laatst bewerkt 10 jaren 9 maanden geleden doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden