Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Paula Hawkins - Het meisje in de trein

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69257 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Net "Het meisje in de trein" uit. Vreemd, ik had het boek te leen van iemand en het lag hier al een aantal weken op de "te lezen" stapel maar het trok me niet echt... Weer teveel commercie er rond... Maar net omdat ik het te leen had moest ik het nu eindelijk maar eens lezen.

Had ik geweten had ik het direct gelezen :D Het leest als een "trein". Je wil Rachel inderdaad een schop onder haar kont geven en haar de goede kant op wijzen. Ook een beetje irritant dat ze altijd weer redenen vindt om te drinken. Ik was er maar heel laat achter wie de dader was.

Super genoten van dit boek!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69259 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Ja, raar is dat hè: als een boek enorm populair is dan ben ik ook altijd bang dat het tegenvalt. Gelukkig is alle ophef rondom dit boek gewoon heel erg terecht. Fijn dat je zo genoten hebt Inge!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69262 door Saraaa123
Beantwoord door Saraaa123 in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Dat heb ik ook wel een beetje. Gelukkig las ik de boeken van Stieg Larson voor ze gehyped werden. (Althans de eerste 2 boeken.)

Onlangs schreef Aaf Brand Corstius in haar column met enig dedain over dit boek en andere thrillers, die mensen volgens haar alleen maar lazen om te weten hoe het afliep. Alsof je bij een ander boek niet wilt weten hoe het afloopt. Ook bij een thriller kan het verhaal belangrijk zijn.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69264 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Ik wil altijd wel weten hoe een verhaal afloopt en het komt nauwelijks voor dat ik een boek niet uitlees. Ik begrijp die uitspraak niet helemaal. Het is toch juist de bedoeling dat een auteur zijn lezers zo prikkelt dat die de afloop willen weten?

<t></t>

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69265 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Hm, ik maak toch heel vaak mee dat ik de afloop, in de zin van de laatste bladzijdes niet interessant vind.

Op het moment dat ik de plot snap, begint de belangstelling al te tanen.

Maar dat betekent niettemin dat ik wel bij de mensen hoor die willen weten hoe iets in elkaar steekt. Is dat hetzelfde als de afloop kennen? Ik vind het verschil niet altijd duidelijk.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69266 door Saraaa123
Beantwoord door Saraaa123 in topic Re: Paula Hawkins - Het meisje in de trein
Ik vond die uitspraak ook wat vreemd. Ik denk dat je bij een boek altijd wel wilt weten hoe het afloopt. Ik denk dat ze bedoelde dat bij een thriller het verhaal er verder weinig toe doet, hetgeen ik ook niet met haar eens ben. Ook als een thriller bevredigend afloopt, de dader wordt gepakt, dan kan het nog teleurstellend zijn als het verhaal vol met gaten en toevalligheden zit, of op een andere wijze onbevredigend is.

Tijd voor maken pagina: 0.515 seconden