Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rudy Soetewey: Getuigen

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65717 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Ik vind het dan wel "erg" gestraft voor zijn "leugens". In eerste instantie was het de waarheid een beetje aanpassen. Zeggen dat hij een trein eerder genomen had. Maar de buurvrouw wist dus zeker dat hij later thuis was en had zij van in het begin ook gezegd dat ze wist dat hij geen uur eerder thuis was... 'k bedoel maar... het waren niet enkel zijn leugens waar hij de consequenties voor droeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65718 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Ja, hij wordt zeker erg gestraft. Te erg ook. Op een gegeven moment keert iedereen zich tegen hem. Hij is een echte pechvogel vind ik maar hij heeft het ook grotendeels aan zijn eigen lafheid te danken.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65719 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
en dat was nu hetgeen waar ik zo'n probleem mee had. Oke hij was laf. En ik heb me sindsdien al miljarden keren afgevraagd wat ik zou doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik me met de situatie ga bemoeien en op het station, alleen in het donker met de 3 jongeren zou ik waarschijnlijk ook niet reageren. Maar wanneer dan wel? Misschien zou ik ook denken, als ik thuiskom, ondertussen heeft er al iemand die man geholpen en het hele voorval uit mijn gedachten zetten? En ben ik dan laf? Ik ben in ieder geval niet superwomen :D Het is allemaal zo hypothetisch (gelukkig maar).

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65720 door Annemarie
Dat is nu juist de kracht van het boek: het roept een onzekerheid bij de lezer op. Natuurlijk durft niet iedereen zich in een ruzie te mengen. Dat is tegenwoordig ook niet erg verstandig meer. Maar hij had wel meteen de politie kunnen bellen. Misschien was de man ondertussen al geholpen maar hij was wel een getuige. Hij was echter bang zijn baan te verliezen en hield zijn mond.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65721 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Onder de leugen waar hij voor gestraft wordt, versta ik deze:

Maar hij belt niet, omdat hij zich ziek had gemeld op zijn werk, waar hij nog in zijn proeftijd zit.

De straf voor deze leugen is misschien wat zwaar, maar als hij zich niet ten onrechte ziek zou hebben gemeld, zou hij ook niet hebben hoeven liegen.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65725 door Annemarie
Het is een opeenstapeling van (foute) keuzes die ervoor zorgt dat het helemaal uit de hand loopt. Als hij zich niet ziek had gemeld, als hij niet in de trein had gezeten, als hij niet had gezwegen, als hij de anonieme brief niet had gestuurd.... etc.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden